Unes platges amb tots els serveis

Gavà ofereix prop de 4 quilòmetres de platges. Són unes platges obertes a tothom per gaudir de l'estiu.

La platja de Gavà és sostenible i de qualitat. Així ho acrediten la Bandera Blava, Q de Qualitat Turística, la certificació Biosphere Sustainable Livestyle i la bandera EcoPlayas.

 

Les platges disposen de tots els serveis i equipaments així com d'una oferta d'oci àmplia i diversa. Unes platges de gran valor natural, destaca un conjunt d'hàbitats litorals singulars propis dels sistemes dunars com la vegetació de les dunes mòbils, les pinedes de pi pinyer (Pinus pinea) i els hàbitats humits interdunars. A més d'ambients aquàtics i de ribera com l'estany de la Murtra i la riera dels Canyars.

Les platges de Gavà es divideixen en tres: 

Platja de Les Marines (des del límit amb Castelldefels fins a la riera dels Canyars) 700metres

Platja de Gavà (des de carrer Llançà fins el límit amb Castelldefels) 2.700 metres

Platja de l'Estany (des del límit amb Viladecans fins al carrer Llançà) 340 metres

L'Ajuntament, conjuntament amb altres administracions, posa en funcionament tot un seguit de serveis per gaudir de les platges de forma segura i sostenible.

  • Punt d'Informació Turística a l'avinguda del Mar amb carrer dels Tellinaires. Es facilita informació d'interès i orientació turística sobre la ciutat de Gavà.

          El seu horari és:

      - Juny i setembre, de dimarts a dijous de 16 a 19 h (dilluns tancat)

      - Juliol i agost, de dilluns a dijous d'11 a 14 h i de 16 a 19 h.

      - Juny, juliol agost i setembre, els divendres, dissabtes, diumenges i festius d'11 a 14 h i de 16 a 20 h. 

 

  • Servei de prevenció, vigilància, salvament i socorrisme: Per garantir la seguretat dels banyistes, al llarg de la zona costanera gavanenca es compta amb tres llocs de socors situats als carrers de Premià, de Roses i de Vandellòs; i set punts de vigilància (cadires i torres avançades). El servei de vigilància i socorrisme està operatiu fins al 24 de setembre. 

  • Servei específic de vigilància de la Policia Municipal: Durant la temporada de platges es reforça la seva presència amb l'objectiu de garantir la qualitat de l'espai públic, la seguretat i la convivència. Els agents fan una tasca específica de vigilància durant les hores de major afluència de persones i vehicles, que s'intensifica els caps de setmana i festius. A més, s'adopten mesures a la via pública i es fa control de circulació. 

La base d'operacions diürna del servei específic de vigilància de la Policia Municipal és el Centre de Serveis de Gavà Mar, que permet reduir el temps de resposta a menys de cinc minuts.

La vigilància policial es realitza durant les 24 hores del dia i combina el patrullatge a peu amb patrulles en motocicleta, quads i turismes. Aquest dispositiu inclou el patrullatge amb agents de paisà conjuntament amb Mossos d'Esquadra.

 

  • Dispositiu de mobilitat

Àrea taronja: un total de 927 places destinades a l'estacionament de vehicles inclosos dins el cens municipal i/o dels residents que n'acreditin l'ús propi, així com els vehicles de rènting i cotxes d'empresa dels ciutadans de Gavà, que estiguin donats d'alta. 

 

Àrea verda: amb 1.650 places de pagament i control horari per a vehicles de fora de Gavà. S'ofereix tarifa superreduïda per als residents al barri marítim i una tarifa reduïda pels residents de la resta del municipi. 

A més, els vehicles zero tenen una reducció del 50% i els ECO del 25% en la tarifa. 

El dispositiu de mobilitat potencia els desplaçaments a peu i en bicicleta. Des del nucli urbà es pot accedir a la zona marítima a través de l'avinguda del Mar i continuar el recorregut pel passeig Marítim. 

A les platges de Gavà es pot arribar en bicicleta i aparcar-la als llocs habilitats. Al llarg del passeig Marítim hi ha aparcaments convencionals, ubicats a la sorra i als voltants dels equipaments per estacionar fins a 185 bicis. A més es disposa d'un bicibox a l'avinguda del Mar amb passegit Marítim, i del servei metropolità de bicicleta elèctruca AMBici (disposeu d'una nova estació AMBici al c. Premià, a més de l'estació doble al costat del monument de la Vela). 

També es potencia l'ús del transport públic.

Per arribar a les platges de Gavà amb transport públic, es disposa de diferents línies que arriben a Gavà Mar:

  • GA1 i GA2: gratuït tots els caps de setmana i festius del 31 de maig al 31 d'agost. 
  • L94, L95
  • L77: amb connexió directa amb l'aeroport

  • Oci: Guinguetes, amb lloguer d'hamaques i para-sols en horari de 10.00 a 00.30 hores.

  • Equipaments 
  • Contenidors soterrats: 22 contenidors (tenen uns sensors d'ompliment) i 8 papereres. 
  • 36 dutxes a totes les entrades de la platja 
  • Pèrgola per generar espai d'ombra a l'accés del c. de Premià.
  • 7 rentapeus
  • Fonts al llarg del passeig marítim.
  • 35 bancs disposats a tots els carrers i vials d'entrada a la sorra.
  • 24 passarel·les que faciliten l'accés a la sorra 
  • 3 passarel·les adaptades per a persones amb mobilitat reduïda als carrers de Premià, de Roses i de Vandellòs
  • Cadira amfíbia en els llocs de socors dels carrers de Vandellòs i de Premià. (Podeu reservar-la aquí
  • 17 pals de bandera indicadors de l'estat de la mar.
  • Banderes que indiquen la presència de meduses.
  • Dos jocs infantils instal·lats a la sorra als carrers Ampolla i Premià. 
  • 2 jocs tridimensionals als carrers d'Alcanar i de l'Atmella.
  • Jocs esportius i calistènia.
  • Megafonia a tota la platja.
  • Abalissament de tot el litoral, que comprèn quasi 3,8 km de longitud, amb boies grogues separades 100 m entre si, a una distància de 200 m de la costa.
  • Tres canals d'entrada i sortida d'embarcacions ubicats als carrers de Vandellòs, de Roses i de Premià. 

  • Servei de neteja, manteniment i recollida de residus: Durant tota la temporada l'empresa municipal PRESEC i l'Àrea Metropolitana de Barcelona s'encarreguen de les tasques de neteja del litoral. En concret, l'AMB, es fa càrrec del manteniment diari de la sorra amb maquinària i manualment. 
  • Per la seva banda, l’Agència Catalana de l’Aigua s’encarrega de les analítiques de les aigües  de  bany que s'elaboren quinzenalment, i l’Ajuntament setmanalment treu mostres per  analitzar l’estat de l’aigua i la sorra de la platja de gossos.