Gavà

Notícies

null Prova pilot per reduir l’impacte sonor a la C-31 al seu pas per Castelldefels i Gavà

Prova pilot per reduir l’impacte sonor a la C-31 al seu pas per Castelldefels i Gavà

El Govern català redueix la velocitat màxima permesa en horari nocturn en un tram de sis quilòmetres fins al 4 de desembre


Els Departaments de Territori, Habitatge i Transició Ecològica i d’Interior engeguen una prova pilot a la C-31 a l’altura de Castelldefels i Gavà per reduir l’impacte sonor de la infraestructura en l’entorn i, contribuir, així, a millorar la qualitat de vida i el benestar de la ciutadania. Així, a partir de la nit d’avui dilluns 27 d’octubre a demà dimarts, 28, es reduirà la velocitat màxima permesa en horari nocturn en un tram de sis quilòmetres. Es calcula que aquesta mesura pot beneficiar a uns 2.500 veïns i veïnes i el trajecte només s’incrementarà en un minut.

Fins al 4 de desembre, cada nit entre les 22 hores i les 7 hores, es limitarà la velocitat màxima permesa a 70 km/h. Actualment, en aquest tram de la C-31 es pot circular com a màxim a 80 km/h o a 100 km/h, segons l’àmbit. Aquesta mesura anirà acompanyada de controls per tal d’assegurar-ne el compliment.

En el marc d’aquesta prova pilot, ja s’han instal·lat dos sonòmetres a la C-31, per monitorar les emissions sonores abans i després de la reducció de la velocitat màxima permesa. Aquestes dades es creuaran, a més, amb les d’intensitat mitjana de trànsit i de velocitat mitjana de circulació. També s’han instal·lat sonòmetres a la xarxa viària de l’entorn.

Pla estratègic

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica està treballant per assolir unes infraestructures de mobilitat més amables i saludables. En aquest sentit, està elaborant un pla estratègic per a reduir de manera significativa l’impacte acústic de la xarxa viària de la Generalitat, tot mantenint l’eficiència de la mobilitat i optimitzant les infraestructures viàries existents.

Una de les mesures considerades correspon a la reducció de la velocitat màxima permesa durant la nit en trams amb gran densitat d’habitatges propers, per tal d’afavorir el descans nocturn de la població; en aquesta línia, ha engegat la prova pilot a la C-31.

Aquest pla segueix les recomanacions de l’informe Environmental noise in Europe – 2020 de l’Agència Europea del Medi Ambient, que indica que el soroll és el segon factor més important de càrrega ambiental de malalties, després de la contaminació de l’aire.

Plan de seguridad viaria

El Plan de Seguridad Viaria 2024-2026 pretende conseguir una movilidad más segura, sostenible y saludable y propone una serie de objetivos generales en los cuales se recoge la reducción de las emisiones del tráfico privado en Cataluya. La reducción de la contaminación acústica permite disfrutar, también, de un entorno más saludable.