L'Actual Pla Director de l'Aeroport de Barcelona es va aprovar l'octubre de 1999. En aquest Pla es contemplava la modernització de les instal·lacions, la construcció d'una tercera pista (pista mar) i una nova àrea terminal i els accessos viaris i ferroviaris a la nova zona de serveis pel desenvolupament industrial i comercial de l'aeroport.
El gener de 2002 es va aprovar la Declaració d'Impacte Ambiental (DIA) associada al Pla Director on s'estableix que es constitueixi la Comissió de Seguiment ambiental de les obres d'ampliació de l'Aeroport de Barcelona (CSAAB) i sobre la qual recauen les decisions de les configuracions operatives, les empremtes sonores i les rutes de vol.
L'escenari actual d'utilització de pistes a mode segregat va ser aprovat per la CSAAB el novembre de 2005 i per un període de temps que comprenia des de la implantació inaugural d'aquesta, fins a la inauguració de la nova terminal sud de l'Aeroport, estimada inicialment per l'any 2008. Actualment, la CSAAB continua vigent i no s'ha estimat el canvi operatiu de les pistes, tot i que tampoc s'ha aprovat l'operativa actual sine die.
És en aquest sentit que l'Ajuntament de Gavà planteja com a prioritat irrenunciable el manteniment de l'actual model de pistes segregades, en l'enteniment que l'isme permet l'operativitat necessària per al desenvolupament i creixement necessari de l'Aeroport de Barcelona en conjunció amb el respecte necessari per al medi ambient en territori afectat.
En l'actualitat, l'OMSA desenvolupa, com una de les seves tasques prioritàries, la representació de l'Ajuntament en els GTTR (Grups de tècnic del soroll, depenent de la CSAAB) on s'aborda el debat sobre els elements d'anàlisi per poder traslladar en el seu dia a la CSAAB un model definitiu de funcionamernt de l'Aeroport que, basat en el mode d'utilització segregat, permetrà una capacitat suficient per al creixement sense menyscabament de la qualitat mediambiental.
Pla Director i comissions de seguiment
Navegació
L'Actual Pla Director de l'Aeroport de Barcelona es va aprovar l'octubre de 1999. En aquest Pla es contemplava la modernització de les instal·lacions, la construcció d'una tercera pista (pista mar) i una nova àrea terminal i els accessos viaris i ferroviaris a la nova zona de serveis pel desenvolupament industrial i comercial de l'aeroport.
El gener de 2002 es va aprovar la Declaració d'Impacte Ambiental (DIA) associada al Pla Director on s'estableix que es constitueixi la Comissió de Seguiment ambiental de les obres d'ampliació de l'Aeroport de Barcelona (CSAAB) i sobre la qual recauen les decisions de les configuracions operatives, les empremtes sonores i les rutes de vol.
L'escenari actual d'utilització de pistes a mode segregat va ser aprovat per la CSAAB el novembre de 2005 i per un període de temps que comprenia des de la implantació inaugural d'aquesta, fins a la inauguració de la nova terminal sud de l'Aeroport, estimada inicialment per l'any 2008. Actualment, la CSAAB continua vigent i no s'ha estimat el canvi operatiu de les pistes, tot i que tampoc s'ha aprovat l'operativa actual sine die.
És en aquest sentit que l'Ajuntament de Gavà planteja com a prioritat irrenunciable el manteniment de l'actual model de pistes segregades, en l'enteniment que l'isme permet l'operativitat necessària per al desenvolupament i creixement necessari de l'Aeroport de Barcelona en conjunció amb el respecte necessari per al medi ambient en territori afectat.
En l'actualitat, l'OMSA desenvolupa, com una de les seves tasques prioritàries, la representació de l'Ajuntament en els GTTR (Grups de tècnic del soroll, depenent de la CSAAB) on s'aborda el debat sobre els elements d'anàlisi per poder traslladar en el seu dia a la CSAAB un model definitiu de funcionamernt de l'Aeroport que, basat en el mode d'utilització segregat, permetrà una capacitat suficient per al creixement sense menyscabament de la qualitat mediambiental.