Des del 26 d'octubre, l'Aeroport de Barcelona – El Prat opera amb pistes segregades i gir a mar, per minimitzar l'impacte acústic sobre la població de Gavà, durant el període diürn (de 7 del matí a 23 hores).
Durant el període nocturn (de 23 h a 7 del matí), no es requereix la mateixa capacitat operativa que en el diürn, s'utilitza la pista transversal que minimitza el soroll sobre el territori.
Algunes vegades, la meteorologia no permet operar amb aquestes configuracions preferents i s'apliquen les configuracions no preferents aterrant els avions a la pista principal i operant com quan no existia la pista del costat mar. L'Aeroport ajusta la seva operativa segons les condicions meteorològiques per assegurar la seguretat i reduir al màxim les molèsties dels veïns i veïnes.
A continuació es mostren les 4 opcions operatives més habituals de l'Aeroport:
Els enlairaments es realitzen, en horari diürn (de 07 h a 23 h) per la tercera pista (24L) amb un gir de 60º cap al mar, per evitar sobrevolar zones habitades. I els aterratges es fan per la pista principal (24R).
Configuració preferent nocturna: en període nocturn (de 23h a 07h) s'utilitzarà principalment la configuració d'aterratges i enlairaments (amb gir de 60º cap al mar) per la 24L o bé aterratges per la 24R o enlairaments per la pista creuada 20.
Tot i això, mencionem que hi ha un percentatge d'aeronaus que per les seves especificitats (principalment de pes i mida), no poden enlairar per la tercera pista, donat que és més curta que la principal. Per aquest motiu, s'estima que menys del 3% de les aeronaus hauran d'enlairar i aterrar per la pista 24R.
Configuració no preferent diürna:
Configuració no preferent nocturna:
Les estadístiques anuals d'aplicació d'aquestes configuracions des de la seva implantació han estat les que es mostren a continuació.
Operativa actual de l'Aeroport
Navegació
Des del 26 d'octubre, l'Aeroport de Barcelona – El Prat opera amb pistes segregades i gir a mar, per minimitzar l'impacte acústic sobre la població de Gavà, durant el període diürn (de 7 del matí a 23 hores).
Durant el període nocturn (de 23 h a 7 del matí), no es requereix la mateixa capacitat operativa que en el diürn, s'utilitza la pista transversal que minimitza el soroll sobre el territori.
Algunes vegades, la meteorologia no permet operar amb aquestes configuracions preferents i s'apliquen les configuracions no preferents aterrant els avions a la pista principal i operant com quan no existia la pista del costat mar. L'Aeroport ajusta la seva operativa segons les condicions meteorològiques per assegurar la seguretat i reduir al màxim les molèsties dels veïns i veïnes.
A continuació es mostren les 4 opcions operatives més habituals de l'Aeroport:
Els enlairaments es realitzen, en horari diürn (de 07 h a 23 h) per la tercera pista (24L) amb un gir de 60º cap al mar, per evitar sobrevolar zones habitades. I els aterratges es fan per la pista principal (24R).
Configuració preferent nocturna: en període nocturn (de 23h a 07h) s'utilitzarà principalment la configuració d'aterratges i enlairaments (amb gir de 60º cap al mar) per la 24L o bé aterratges per la 24R o enlairaments per la pista creuada 20.
Tot i això, mencionem que hi ha un percentatge d'aeronaus que per les seves especificitats (principalment de pes i mida), no poden enlairar per la tercera pista, donat que és més curta que la principal. Per aquest motiu, s'estima que menys del 3% de les aeronaus hauran d'enlairar i aterrar per la pista 24R.
Configuració no preferent diürna:
Configuració no preferent nocturna:
Les estadístiques anuals d'aplicació d'aquestes configuracions des de la seva implantació han estat les que es mostren a continuació.