null Els ajuntaments exigeixen a AVANZA que millori immediatament el servei d’autobús i insten l’AMB a posar en marxa els mecanismes legals necessaris per garantir el compliment del contracte

• Els responsables municipals han mostrat la seva indignació per una situació que, lluny de millorar, ha anat empitjorant progressivament • Reclamen a l’empresa adjudicatària que incrementi els recursos personals i materials necessaris per resoldre amb urgència les deficiències de la flota


Els ajuntaments de Gavà, Castelldefels, Sant Boi de Llobregat i Viladecans han exigit a l’empresa adjudicatària dels serveis d’autobusos, AVANZA, i a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), que resolguin les deficiències per garantir un transport públic de qualitat als quatre municipis.

En una reunió a Gavà, els tinents d’Alcaldia de Gavà, Èric Plaza; Castelldefels, Jordi Planell; Sant Boi, José Ángel Carcelén, i Viladecans, Jordi Mazón, i el regidor de Sant Boi, Javier López, han qualificat d’inacceptable el deteriorament que ha sofert el servei d’autobús gestionat per l’empresa AVANZA des de desembre de 2021.

En reiterades ocasions, els ajuntaments han traslladat a la companyia i a l’AMB la seva indignació per una situació que, lluny de millorar, ha anat empitjorant progressivament, i que ha provocat reiterades queixes per part de les persones usuàries.

Els responsables municipals han posat damunt la taula la problemàtica actual: pèrdues de freqüència que s’estimen entre el 10 i el 15%; falta de manteniment dels vehicles; problemes d’accés per a persones de mobilitat reduïda, i una antiguitat de la flota que la fa poc sostenible.

 

Davant d’aquesta situació, els ajuntaments s’adrecen a l’AMB, prestadora del servei, perquè exigeixi a AVANZA, com a concessionària, que:

  • Augmenti els recursos personals per fer el manteniment que requereixen els vehicles i es reparin amb urgència aquells que pateixen qualsevol mena d’avaria, tant sigui mecànica com de climatització.
  • Incrementi els recursos materials perquè els vehicles avariats o retirats del servei es reposin immediatament per evitar interrupcions en els trajectes i garantir les expedicions segons les freqüències previstes.
  • Garantir l’accessibilitat de tots els vehicles a persones amb mobilitat reduïda, resolent les repetides errades en el funcionament de les rampes i la màxima diligència en el servei d’atenció directa habilitat fa uns mesos.
  • Informi amb rapidesa i en tot moment les persones usuàries dels possibles canvis d’horari o anul·lacions de les expedicions derivades d’incidències en el servei.
  • Ampliï les expedicions de les línies L94 i L95 els caps de setmana i festius.

 

Els ajuntaments també reclamen a l’AMB, com a responsable de la gestió del servei, que explori totes les eines legals que contempla la concessió per garantir el compliment del contracte, i que, no es descarti l’obertura d’un expedient sancionador.

A més, demanen que faci el seguiment per garantir la renovació de flota prevista i contemplada per contracte, que ha de suposar un relleu important de  vehicles (136) entre l’últim trimestre de 2022 i el primer de 2023.