null Avanza i l’Àrea Metropolitana es comprometen amb l’Ajuntament a introduir mesures extraordinàries per millorar el servei d’autobús

• Manteniment, neteja i increment d’autobusos són algunes de les accions que es s’implementaran de forma immediata, a l’espera de la renovació integral de la flota


L’Ajuntament de Gavà ha acordat amb l’empresa adjudicatària del servei d’autobús Avanza i l’Àrea Metropolitana de Barcelona la implementació immediata de diferents mesures que permetin abordar algunes de les deficiències actuals i garantir un funcionament de més qualitat.

Les accions, concretades en una reunió celebrada dilluns, són les següents i se sumen a les demandes que s’han formulat reiteradament a l’empresa:

  • Un pla de xoc de neteja i manteniment dels vehicles durant aquest mes d’agost aprofitant que hi ha menys expedicions.
  • Garantir la compra i/o lloguer d’autobusos per garantir les màximes expedicions possibles. Es preveu que al setembre hi hagi 16 autobusos més amb la possibilitat de llogar altres 30 a l’espera de completar la renovació integral de la flota, prevista per a finals d’aquest any.

D’altra banda, l’Ajuntament i l’AMB exigeixen a AVANZA que garanteixi la funcionalitat del servei al 100%. Per això, és imprescindible comptar amb un mínim de 160 autobusos, una xifra que permetria mantenir el nombre d’expedicions necessàries.

L’Ajuntament de Gavà estarà amatent per tal que es compleixin els acords assolits. S’ha previst una nova reunió al mes de setembre per fer un seguiment i avaluar la situació.

 

Antecedents

Recordem que l’Ajuntament de Gavà, juntament amb els de Viladecans, Castelldefels i Sant Boi, ha traslladat en reiterades ocasions tant a la companyia com a l’AMB la seva indignació per una situació que ha anat empitjorant progressivament, i que ha provocat reiterades queixes per part de les persones usuàries.

Queixes relacionades amb: pèrdues de freqüència que s’estimen entre el 10 i el 15%; supressió i/o reducció d’algunes línies, falta de manteniment dels vehicles; problemes d’accés per a persones de mobilitat reduïda, i una antiguitat de la flota que la fa poc sostenible.

Davant d’aquesta situació, a principis de juliol, els ajuntaments van fer un comunicat conjunt adreçat a l’AMB, prestadora del servei, perquè exigís a Avanza tot un seguit de millores per garantir la bona qualitat del servei. En el comunicat es demanava:

  • Augmentar els recursos personals per fer el manteniment que requereixen els vehicles i es reparin amb urgència aquells que pateixen qualsevol mena d’avaria, tant sigui mecànica com de climatització.
  • Incrementar els recursos materials perquè els vehicles avariats o retirats del servei es reposin immediatament per evitar interrupcions en els trajectes i garantir les expedicions segons les freqüències previstes.
  • Garantir l’accessibilitat de tots els vehicles a persones amb mobilitat reduïda, resolent les repetides errades en el funcionament de les rampes i màxima diligència en el servei d’atenció directa habilitat fa uns mesos.
  • Informar amb rapidesa i en tot moment les persones usuàries dels possibles canvis d’horari o anul·lacions de les expedicions derivades d’incidències en el servei.
  • Ampliar les expedicions de les línies L94 i L95 els caps de setmana i festius.

 

Els ajuntaments també van reclamar a l’AMB que explori totes les eines legals que contempla la concessió per garantir el compliment del contracte, i que no es descarti l’obertura d’un expedient sancionador.