null L’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament ha atès prop de 16.000 trucades durant l’estat d’alarma

. Aquests tres mesos s’han reforçat tots els canals d’atenció i gestió telefònica i telemàtica amb un servei ininterromput i amb la totalitat de la plantilla activa . Les atencions presencials a l’Ajuntament es fan amb cita prèvia per facilitar i ordenar el servei a la ciutadania


L’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) de l’Ajuntament de Gavà ha continuat treballant sense interrupció, i amb la totalitat de la plantilla, des que es va decretar l’estat d’alarma per la COVID-19. Atenent les indicacions de les autoritats sanitàries i amb l’objectiu de protegir tant a les persones usuàries com al personal municipal, s’ha prioritzat el teletreball i l’atenció telefònica i telemàtica, ampliant i reforçant els canals no presencials.

 

L’OAC s’ha convertit en la punta de llança d’una nova relació entre l’Ajuntament i la ciutadania, que vol facilitar la realització de gestions i tràmits des de qualsevol lloc i a qualsevol hora. Una transformació que ja estava en marxa i que el confinament i les mesures de distanciament social establertes per evitar el risc de contagi han reconfirmat i accelerat.

 

Prop de 16.000 trucades i 6.000 registres electrònics en tres mesos

 

Des del primer dia hàbil de l’estat d’alarma, el 16 de març, i fins al 16 de juny, l’Oficina d’Atenció Ciutadana ha atès 15.805 trucades, tant des del telèfon de centraleta, el 93 263 91 00, com des de la línia gratuïta 900 66 33 88.

 

Només al maig es van atendre 6.334 trucades, 2.000 més que als mesos de gener i febrer, previs al confinament. Aquest mes de juny es manté aquesta tònica, amb 3.772 trucades ateses fins al dia 16.

 

Cal afegir la recepció de trucades al dispositiu Gavà T’Ajuda (telèfon 93 263 91 33), creat específicament per atendre situacions derivades de la crisi sanitària: suport a persones grans i amb dificultats, informació sobre habitatge, reparacions urgents a domicili, suport emocional, i mediació en temes de lloguer de locals comercials i oficines. El nombre de trucades ateses arriba a les 1.600.

 

Quant a la tramitació electrònica, mitjançant el servei d’identificació IDCAT Mòbil i el suport telefònic de l’OAC, la ciutadania ha pogut realitzar les gestions amb l’Ajuntament sense haver-s’hi de desplaçar.

 

A través de la seu electrònica eseu.gava.cat s’han tramitat 5.910 registres electrònics generals. D’aquests, 1.301 han estat gestionats directament per l’OAC, majoritàriament relacionats amb empadronaments (altes, canvis de domicili, certificats, etcètera). La resta han estat derivats als departaments corresponents.

 

Atenció telefònica amb cita prèvia

 

El 18 de maig, l’Ajuntament va reforçar el servei de cita prèvia per atenció telefònica amb l’objectiu de garantir i facilitar l’atenció ciutadana des dels diferents serveis municipals en les millors condicions i donar resposta a qualsevol consulta, tràmit o gestió telefònicament.

 

La cita prèvia per atenció telefònica s’ha de demanar per telèfon (900663388 i 932639100) o a través de la seu electrònica (https://eseu.gava.cat).

 

Mitjançant aquest servei, l’OAC ha gestionat telefònicament un total de 39 tramitacions.

 

Altres serveis municipals amb els quals també es poden concertar gestions telefòniques són:

 

  • Serveis Socials, a través del telèfon directe 93 263 91 36 (de dilluns a divendres de 9 a 14.30 h, i dimarts i dijous de 16 a 18.30 h)
  • Oficina Local d’Habitatge
  • Assessorament Clàusules Sòl
  • Oficina Municipal d’Escolarització
  • Planejament Urbanístic
  • Obres Menors i Majors
  • Disciplina Urbanística
  • Espai Públic
  • Salut Pública
  • Cementiri
  • Informació al Consumidor (OMIC)
  • Gestió Tributària
  • Tresoreria i Recaptació
  • Comerç i Fires
  • Informació i Assessorament Empresarial
  • Servei Jurídic per a Estrangeria
  • Servei d’Acollida
  • Voluntariat
  • Servei d’Informació i Atenció a la Dona (SIAD)

 

Atenció presencial amb cita prèvia

 

El 25 de maig es va obrir l’atenció presencial a l’OAC, amb cita prèvia obligatòria, tal com ja s’estava fent des del passat desembre, per als casos que necessàriament requereixen una tramitació en persona.

 

Fins al 16 de juny, ha atès presencialment 197 tràmits. Es tracta d’una xifra molt inferior als gestionats per telèfon o en línia. En el mateix període s’han registrat 4.492 trucades telefòniques, 421 tràmits electrònics gestionats per l’Oficina d’Atenció Ciutadana i 1.934 tràmits electrònics generals que han estat derivats als departaments municipals corresponents.

 

A més de l’OAC, altres serveis municipals que ofereixen aquesta atenció presencial concertada i prèvia valoració del personal tècnic són:

 

  • Serveis Socials, a través del telèfon directe 93 236 91 36 (de dilluns a divendres de 9 a 14.30 h, i dimarts i dijous de 16 a 18.30 h)
  • Oficina Local d'Habitatge
  • Ocupació (el Centre de Serveis a l’Ocupació-Rosa Luxemburg roman tancat al públic)
  • Oficina de Matriculació Escolar (OME).
  • SIAD (Servei d'Informació i Atenció a la Dona)

 

L’atenció presencial s’ha de reservar a través dels telèfons 900663388 i 932639100. S’ofereix amb totes les mesures de protecció i higiene necessàries.