null L'alcaldessa trasllada al president d’AENA l’oposició frontal de Gavà al canvi d’operativa a pistes independents

Raquel Sánchez afirma que Gavà mai no donarà suport a una ampliació de l’Aeroport que incrementi l’impacte acústic sobre el municipi


L’alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez, i el president d’AENA, Maurici Lucena, han abordat avui les previsions de futur d’ampliació de l’Aeroport de Barcelona-El Prat. El responsable de l’ens gestor dels aeroports espanyols ha traslladat a l’alcaldessa diferents alternatives que estan estudiant per tal d’incrementar la capacitat de l’aeroport barceloní.

 

Renió amb AENAA la trobada, a la qual també ha assistit la directora de l’Aeroport, Sonia Corrochano, l’alcaldessa ha traslladat la seva preocupació per les incerteses que planteja al territori la futura ampliació de l’Aeroport, i ha establert quines són les línies vermelles de l’Ajuntament de Gavà. L’alcaldessa ha remarcat que no acceptarà una ampliació de l’aeroport que incrementi l’impacte acústic sobre la nostra ciutat. “Sempre hem dit, i sempre hem estat conscients que aquesta és una infraestructura d’interès general i que com a tal, ens fa més competitius com a ciutat, com a territori i com a país. Però el seu creixement no pot ser incompatible amb la convivència i amb la qualitat de vida dels veïns i les veïnes”, ha afirmat.

 

Segons Raquel Sánchez, la principal línia vermella és un canvi de l’operativa de pistes: “Ens oposem frontalment a una configuració en pistes independents, aquesta és una opció que no podem admetre de cap de les maneres. Va en contra dels nostres interessos, d’allò que sempre hem defensat”.

 

L’alcaldessa ha recordat que les pistes independents ja van provocar una confrontació important amb el territori que, fins i tot, es va traduir en litigis en contra dels aleshores responsables d’AENA. “Penso que des de l’ens gestor dels aeroports s’ha après la lliçó i que no tenen la intenció de tornar a aquest escenari. Ells van viure en primera persona l’impacte que va tenir en el seu dia aquesta operativa i seria absolutament incomprensible que ho tornessin a posar sobre la taula com una alternativa. Reunions com la d’avui demostren la voluntat d’AENA de conèixer de primera mà què en pensa el territori. I si tenien qualsevol dubte sobre el posicionament de Gavà davant d’un canvi d’operativa, de ben segur, avui aquest dubte ja s’ha esvaït”, ha afegit.

 

L’alcaldessa també ha posat de manifest la unió del territori en la defensa de les pistes segregades. Així, ha lliurat al president d’AENA el manifest redactat fa uns mesos per plataformes i associacions veïnals de Gavà i de Castelldefels en què exposaven les seves reivindicacions, compartides pels dos ajuntaments.

 

Raquel Sánchez ha traslladat al responsable d’AENA la necessitat de conèixer i compartir totes les dades i estudis necessaris sobre el funcionament futur de l’Aeroport i el seu impacte acústic. En aquest sentit, ha manifestat la predisposició de Gavà a treballar conjuntament amb l’ens aeroportuari. L’alcaldessa ha expressat la voluntat de tractar aquesta qüestió en el marc del comitè executiu de l’Aeroport Regions Council, del qual n’és membre. L’ARC és un òrgan consultiu del Parlament Europeu que aplega una trentena de ciutats i regions que tenen en comú la seva proximitat a un aeroport internacional.