null Gavà millora l’accessibilitat dels passos de vianants

• S’actuarà a 33 cruïlles del nucli urbà i es renovaran 112 guals • Un cop acabada aquesta intervenció, s’haurà adaptat el 90% dels passos de vianants de Gavà

Aquesta setmana han començat les obres de millora de l’accessibilitat de més d’un centenar de passos de vianants del nucli urbà de Gavà, amb una inversió de 187.000 euros.

Els treballs comportaran la millora dels guals, amb el rebaix de la vorera fins a la senyalització horitzontal en calçada. D’aquesta manera s’eliminaran barreres arquitectòniques per facilitar el pas de persones amb mobilitat reduïda i els cotxets de nadons. Un pas més per a una ciutat més accessible i inclusiva que se suma a altres intervencions de millora de l’espai públic que s’han fet els darrers anys.

S’actuarà en 33 cruïlles i un total de 112 guals. S’incidirà especialment en els barris del nord-oest de Gavà, que concentraran el 30% de les obres. El motiu és que les intervencions anteriors van prioritzar els itineraris als equipaments i serveis més utilitzats per la ciutadania (instal·lacions municipals, àrees bàsiques de salut, centres educatius, àrees comercials, etcètera).

En una visita a les obres, que han començat a executar-se al carrer de Sant Martí, l’alcaldessa Raquel Sánchez ha afirmat que “aquesta intervenció dóna continuïtat a les millores establertes en el Pla de millora de l’accessibilitat. Hi havia molts punts a la nostra ciutat on les voreres no eren prou amples o tenien esglaons que dificultaven l’accés a la calçada. Era del tot necessari seguir abordant aquestes actuacions tan necessàries i reclamades per la ciutadania”.

Finalitzada aquesta intervenció quedaran adaptats el 90% dels guals de vianants de la ciutat, és a dir 1.469 dels 1.671 existents.

Els treballs

Les obres s’adaptaran a les característiques de l’entorn i el gual de vianants on s’actuarà., si bé es proposen dos tipus de solució: rebaix de la vorera amb paviment de panot, o bé rebaix de la vorera amb peça de formigó.

En alguns casos també es procedirà a eixamplar la vorera a tocar del gual, ocupant una part de la calçada.

Es preveu que l’adaptació dels guals estigui enllestida a finals de desembre. A cada punt, les obres s’allargaran entre 1 i 2 setmanes, i podrien provocar afectacions puntuals de trànsit que seran degudament senyalitzades.