null El telèfon “Gavà t’Ajuda” va atendre fins a l’1 d’abril més de 450 trucades


El telèfon del dispositiu “Gavà t’Ajuda”, que va posar en marxa l’Ajuntament des de l’inici de l’alarma sanitària per donar suport a la ciutadania, va atendre fins a l’1 d’abril un total de 456 trucades.

 

El 93 263 91 33, operatiu de 9 a 20 hores, es va activar el 16 de març amb un doble objectiu. Per una banda, donar suport  a persones grans o amb dificultats que no poden sortir de casa, principalment per fer la compra imprescindible. Per l’altra, canalitzar les demandes de fer voluntariat de la ciutadania. Així mateix, el telèfon es posava a disposició a tothom que volgués comunicar a l’Ajuntament la situació de dificultat o vulnerabilitat d’algun familiar, amic o conegut.

 

Fins al moment, des del telèfon “Gavà t’Ajuda” s’han pogut atendre 125 necessitats de compra de productes bàsics (aliments, productes de farmàcia i d’higiene) principalment de persones grans de la ciutat que viuen soles.

 

Aquestes necessitats s’han cobert gràcies a la implicació de 82 persones voluntàries, de les 94 que van oferir-s’hi trucant al Gavà t’Ajuda. Aquesta tasca de voluntariat s’articula en col·laboració amb Creu Roja que, un cop informada de les sol·licituds, activa les persones necessàries per oferir aquest suport solidari.

 

Més serveis

 

Des de la seva posada en marxa, “Gavà t’Ajuda” ha incrementat els serveis per fer front a altres necessitats derivades del confinament per la pandèmia.

 

Un d’ells ha estat el servei municipal de suport emocional, activat aquest dilluns en col·laboració amb el Centre de Salut Mental d’Adults (CSMA). La seva finalitat és oferir un acompanyament a les persones que no poden gestionar per si mateixes les emocions de por o d’angoixa que els provoca el confinament.

Les trucades al “Gavà t’Ajuda” són ateses per personal d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament, que les deriva als departaments municipals corresponents. En concret, les demandes del servei de suport municipal es traslladen a psicòlogues de l’Ajuntament i psicòlogues voluntàries de Gavà, que es posen en contacte telefònic amb les persones que l’han demanat. Fins ara s’han atès 7 sol·licituds.

 

Ahir dijous, el dispositiu va incorporar un servei de reparacions a domicili, per atendre les necessitats de persones grans, que viuen soles o que, davant una avaria o incident a la llar, tenen dificultats per contractar els serveis de professionals i/o desplaçar-se fins a un establiment comercial.

 

Les sol·licituds es traslladen a dos establiments comercials i de serveis que s’han ofert a col·laborar. Aquestes empreses col·laboradores apliquen tarifes solidàries, que cobreixen les despeses mínimes del servei.

 

La necessitat d’aquest servei ha quedat demostrada en el fet que, en menys de 24 hores, 7 persones l’han sol·licitat.

 

Aquestes dades s’han conegut avui en el decurs de la reunió del comitè d’emergències COVID-19, que se celebra diàriament per via telemàtica.

 

El comité, presidit per l’alcaldessa Raquel Sánchez, supervisa i estableix noves intervencions d’acord amb l’estat d’alarma del Pla de Protecció Civil, amb l’objectiu de frenar la propagació del coronavirus i garantir la prestació dels serveis essencials municipals, d’acord amb les indicacions del Govern espanyol i de la Generalitat de Catalunya. Avui s’han tractat aquestes altres qüestions:

 

. Policia Municipal

La Policia Municipal continua reforçant les tasques de control per garantir el compliment de les restriccions establertes. Des de l’inici del confinament, s’han interposat unes 200 sancions.

 

També s’han intensificat els controls de vehicles, així com la supervisió dels aforaments als mercats municipals i altres establiments comercials, especialment els divendres i dissabtes. Aquests dies també s’han incrementat els serveis relacionats amb els avisos que la ciutadania  fa arribar, per telèfon  o a través de l’app de Seguretat Ciutadana, per la presència injustificada de persones a la via pública.