null Ajuntament i clubs acorden un protocol per permetre l’accés de públic a les instal·lacions esportives

• A partir del 10 d’octubre, es permetrà l’entrada d’espectadors amb aforament limitat • En un exercici de corresponsabilitat, les entitats esportives s’hauran de fer càrrec del control d’accés a les instal·lacions, i de la neteja i desinfecció de vestidors, mentre que l’Ajuntament reforçarà els serveis de consergeria

A partir del 10 d’octubre, l’Ajuntament de Gavà permetrà l’accés de públic a les competicions esportives així com l’ús de vestidors de les instal:lacions, sempre que es garanteixin i es respectin els aforaments indicats i les mesures d’higiene i distanciament social establertes.

Seran les entitats esportives les que les prendran la decisió final de permetre o no la presència d’espectadors i de fer servir els vestidors, assumint la responsabilitat directa de les tasques de control i neteja.

La mesura ha estat consensuada amb els clubs i entitats esportives de la ciutat, i s’adequa a les indicacions de la Secretaria General de l’Esport. Aquest organisme recomana limitar al màxim possible tant la presència d’espectadors a les competicions esportives de tota mena com la utilització de vestidors i de dutxes.

El gran volum d’hores de competició i l’elevat nombre d’espais esportius municipals han fet necessari que Ajuntament i entitats esportives facin un exercici de corresponsabilitat per garantir-ne un ús segur de les instal·lacions abans, durant i després de les competicions.

L’Ajuntament col·laborarà amb les entitats incrementant els mitjans materials i recursos humans. També agraeix la seva comprensió davant les limitacions establertes i el seu compromís en la lluita contra la propagació de la pandèmia.

Aquesta voluntat de sumar esforços es tradueix en un protocol que estableix les responsabilitats de les entitats i de l’Ajuntament. El seu contingut es va concretar en el decurs d’una reunió celebrada ahir dijous. D’aquí que la implementació de les directrius establertes es retardi fins d’aquí a una setmana.

Responsabilitats de les entitats esportives

• Control d’accés de públic amb el personal necessari propi i/o extern.
  • Faran un registre de les persones que accedeixin a la instal·lació i supervisaran que acompleixin les mesures de prevenció establertes (mascareta, distància social i higiene de mans).
  • Vetllaran perquè l’aforament a les grades no superi el 33% en els equipaments a l’aire lliure, i el 25% en els recintes tancats.
  • En les competicions esportives de menors d’edat, adaptaran el nombre d’acompanyants adults a les recomanacions de la Secretaria General de l’Esport o a les indicacions de les respectives federacions esportives.

• Accés a vestidors, neteja i desinfecció.
  • Destinaran el personal necessari, propi i/o extern, per fer les tasques de neteja i desinfecció després de l’ús de cada grup o equip.
  • Controlaran l’aforament per garantir el compliment de les mesures de seguretat.

Responsabilitats de l’Ajuntament

• Contractació de més personal de consergeria i neteja, i optimització de les tasques per donar el màxim suport a clubs i entitats
  • Tasques de manteniment habituals
  • Contractació de personal per donar suport a les entitats en el control de les mesures d’higiene i seguretat