null L’Ajuntament incorporarà 68 persones a través de plans d’ocupació fins a 2027

D’aquestes, 10 ja ocupen el seu lloc de feina a diferents departament municipals.


L’Ajuntament de Gavà incorporarà fins a finals de 2027 a 68 persones procedents de plans d’ocupació impulsats amb el suport de la Diputació de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona i el Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC). Les contractacions estan dirigides a persones en situació d’atur, prioritzant aquelles que pertanyin a col·lectius en situació de vulnerabilitat.

Amb aquesta iniciativa, l’Ajuntament reafirma el seu compromís amb la promoció de l’ocupació digna, la inclusió social i la millora de l’ocupabilitat de la ciutadania, oferint oportunitats de treball que permetin adquirir experiència professional i facilitar la posterior inserció en el mercat laboral ordinari. L’Ajuntament aposta per polítiques que generin oportunitats reals per a les persones amb dificultats d’accés al món laboral.

Les contractacions es duran a terme de manera progressiva durant tres anys, representant una inversió global d’uns 1.240.000 euros.

Actualment, l’Ajuntament té contractades 10 persones a través del programa Treball i Formació, del SOC, les quals van iniciar la seva etapa laboral el passat 1 de juliol a l’Ajuntament.

L’alcaldessa, Gemma Badia, els ha donat la benvinguda aquest matí en el marc d’aquests plans d’ocupació, remarcant "la bona feina que estic segura que faran i l’oportunitat que suposa, no només per a elles i ells, també a l’Ajuntament, ja que són programes que sense el suport de la Diputació, de l’AMB i del SOC seria difícil poder-los assumir i ens ajudaran a agilitzar processos i a millorar serveis en benefici de la ciutadania".

Aquestes 10 persones reforçaran la plantilla a diferents departaments municipals. En concret:

  • 7 procedents d’un Pla Local d’Ocupació finançant per la Diputació de Barcelona. El termini del seu contracte és fins a finals de 2025. Els llocs que ocupen són: 5 auxiliars d’administració (Comerç, Compres, Salut Pública, OAC i Acció Social), 1 conserge (Museu de Gavà) i 1 tècnica auxiliar (Gestió Tributària).
  • 3 menors de 30 anys a través d’un Pla Local de l’Àrea Metropolitana de Barcelona amb una durada d’un any. Els llocs que ocupen són: 2 tècnics d’auxiliar informàtic (Departament d’Informàtica i Unió de Cooperadors) i 1 tècnic mig (Recursos Humans).

A més d’aquestes 10, l’Ajuntament contractarà altres 58 persones que s’aniran incorporant de manera progressiva al llarg dels pròxims tres anys. Els perfils inclouen personal auxiliar administratiu, personal per a tasques de peonatge i manteniment, consergeria i personal tècnic.

Es tracta de contractacions adreçades a persones en situació d’atur, prioritzant les que pertanyen a col·lectius en situació de vulnerabilitat. Així, s’han incorporat 30 menors de 30 anys, persones amb discapacitat intel·lectual, persones més grans de 55 anys, beneficiaris de la Renda Garantida de Ciutadania, persones aturades de llarga durada i dones que es troben en situació de violència de gènere, entre altres.

Les persones participants rebran formació específica, orientació laboral i acompanyament individualitzat durant tot el període de contractació. L’objectiu és millorar la seva ocupabilitat i facilitar la seva incorporació al mercat laboral un cop hagi finalitzat la contractació.

Els processos de selecció del personal es gestiona des del Centre de Serveis per a l’Ocupació. Les ofertes de treball es publiquen al portal d’ofertes Xaloc de la Diputació de Barcelona, al qual l’Ajuntament està adscrit, i també a través del servei d’avisos per WhatsApp i a les xarxes socials i web de Gavà Impulsa.