null Gavà reactiva l’estratègia per a un turisme de qualitat, atractiu i sostenible

  • Presentat el pla que contempla tres programes estratègics on es recullen 24 accions a desenvolupar en el període 2025-2030

  • En la seva elaboració han participat 108 persones representants dels diferents col·lectius implicats en el sector turístic del municipi


Pla Estratègic de Turisme

 

L’Ajuntament de Gavà ha reactivat el Pla Estratègic de Turisme que ha de posicionar la ciutat com a destinació turística. L’alcaldessa Gemma Badia ha presidit la presentació d’aquesta estratègia davant els diferents actors que han de fer possible el desplegament d’un model turístic basat en la qualitat i en la sostenibilitat, en consonància amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible.

El full de ruta es concreta en un pla amb 24 accions a desenvolupar en els pròxims cinc anys que, segons Badia, “està totalment plenament alineats amb el nostre model de ciutat, basat en la sostenibilitat, l’equilibri i la preservació del nostre patrimoni, divers i de gran riquesa natural, històrica, cultural i social. A partir d'aquí, amb les diferents accions a desenvolupar hem d'aconseguir, respectant aquest model i la sostenibilitat, promocionar la ciutat”.

L’alcaldessa ha afegit que “el turisme i el sector econòmic que se’n deriva han de respectar aquestes premisses i això es del tot compatible amb l’impuls i la dinamització d’un sector que volem que guanyi pes en la nostra economia i que la riquesa que generi reverteixi en el conjunt de la ciutadania”.

L’objectiu és configurar d’experiències úniques i diferencials de Gavà, que generin fluxos de visitants i turistes que dinamitzin les ofertes de turisme, comerç i agroalimentació. Segons Badia "el que volem és donar a conèixer Gavà més enllà del turisme de platja o certes activitats anuals que es fan a la ciutat. Gavà té molt patrimoni per conèixer, molta capacitat de crèixer. El Pla de Turisme ha d'ajudar a promocionar tot el que la ciutat ofereix". 

L’alcaldessa ha posat en relleu que l’èxit d’aquest projecte passar per continuar amb el treball col·laboratiu. En aquest sentit, ha agraït la implicació de les més de 100 persones (representants del comerç i la restauració, productors, elaboradors, empreses d’allotjament, agències de viatges, empreses d’oci i activitats, teixit associatiu i personal polític i tècnic de l’Ajuntament) que han fet possible la definició d’aquest projecte. També les ha encoratjat a seguir treballant plegades. “Per arribar a bon port, també és indispensable assolir fórmules efectives de gestió potenciant la comunicació i la col·laboració publica privada. Tothom hi compta per situar Gavà en el mapa turístic català”, ha afirmat.

Accions per promocionar els atractius turístics de Gavà

Per assolir aquest projecte turístic de qualitat i que atragui un públic sensible amb la sostenibilitat, s’ha definit un pla d’acció que s’articula en tres grans eixos:

  • Gestió de l’activitat turística: es treballarà a aconseguir nous certificats turístics com ara el de turisme familiar o de destí turístic intel·ligent així com la creació d’un Sistema d’Informació Turística Local.

  • Millora del producte i l’experiència: entre les accions a desenvolupar destaca la dinamització de l’oferta comercial, la millora de l’accessibilitat i la mobilitat turística i la potenciació de l’oferta cultural històrica i patrimonial de Gavà. 

  • Promoció i comercialització: potenciar la promoció dels principals esdeveniments que es viuen a la ciutat (Sakura Fest, Festival de Titelles, Fira d’Espàrrecs i les festes majors de Sant Pere i Sant Nicasi, Nadal i Reis entre altres).

El pla recull els trets diferencials de Gavà com a destinació turística: el seu patrimoni natural (platges, espais naturals amb gran biodiversitat com el Delta del Llobregat i el Parc del Garraf, així com el parc agrari) i els seus equipaments esportius; l’aposta per la sostenibilitat i la qualitat (compromís Biosphere, Bandera blava i Ecoplayas i la Q de qualitat turística); i la implicació dels agents vinculats al turisme com ara associacions comercials, culturals i veïnals.

D’altra banda, el pla d’acció també dona prioritat a la potenciació dels actuals recursos turístics de Gavà que es veuran reforçats amb nous projectes i noves actuacions.

Quant als recursos culturals, el Parc Arqueològic Mines de Gavà i el Castell d’Eramprunyà, són els principals atractius turístics de Gavà i els que tenen major potencial per promoure i apropar al mercat turístic. Aquests dos referents, juntament amb el nou equipament del Centre Cultural i els ja existents com és l’Espai Maragall faran possible la promoció dels actius culturals gavanencs.

El turisme esportiu i els de natura també tenen gran importància. Les instal·lacions esportives i l’entorn natural de Gavà representen una gran oportunitat per desenvolupar lots turístics. Els nous projectes com és el Centre de Mar i Porta Verda Barcelona-Gavà-Natura han d’ajudar a donar un major impuls a aquest turisme de caràcter esportiu.

El turisme gastronòmic i els esdeveniments que se celebren a la nostra ciutat són altres atractius que cal potenciar a curt i mitjà termini.

El turisme sol i platja és actualment el que rep el nombre més gran de visitants. La seva atracció s’incrementarà amb la millora de l’accessibilitat al litoral i el desenvolupament d’altres actuacions previstes a la zona marítima.

El turisme de negocis (MICE) donada la proximitat amb Barcelona, pot assolir un major desenvolupament amb l’adequació de serveis i equipaments adients per aquest públic.

La reactivació del Pla Estratègic de Turisme de Gavà s'ha portat a terme amb la implicació dels diferents agents que intervenen en el sector turístic i el suport tècnic i econòmic de la Diputació de Barcelona.