null El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana posta per reactivar la nova línia de Rodalies entre Castelldefels i Barcelona

• El secretari d'Estat de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Pedro Saura, ha assegurat que es reprendran els estudis per a la construcció d'una nova línia que unirà Cornellà amb Castelldefels. • La nova línia suposarà la reducció de les emissions i la millora de la mobilitat de les ciutats de la franja litoral del sud de Barcelona. • Saura va confirmar que el Pla de Rodalies 2020-2030 és una prioritat per al Govern, en la seva política de reforçar el transport públic de la zona metropolitana de Barcelona per reduir les emissions i garantir una mobilitat sostenible.


El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA), en el marc del nou Pla de Rodalies 2020-2030, reprendrà els estudis per a la construcció d'una nova línia de Rodalies que unirà Cornellà amb Castelldefels, actuació que porta més de deu anys paralitzada. Ho ha assegurat el secretari d'Estat de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Pedro Saura, en el transcurs d'una reunió mantinguda a Madrid amb els alcaldes i alcaldesses de Castelldefels, Maria Miranda; Gavà, Raquel Sánchez; Sant Boi, Lluïsa Moret, i Viladecans, Carles Ruiz.


Aquesta nova línia té com a objectiu atendre d'una manera sostenible les necessitats de mobilitat entre els municipis del litoral sud barceloní i el nucli metropolità. La introducció d'una nova via d'entrada a la ciutat de Barcelona permetrà millorar els serveis ferroviaris de Rodalies sense augmentar el trànsit en els dos corredors actualment existents, que ja compten amb una intensitat de circulacions molt significativa.


Saura va confirmar que el Pla de Rodalies 2020-2030 és una prioritat per al Govern, en la seva política de reforçar el transport públic de la zona metropolitana de Barcelona per reduir les emissions i garantir una mobilitat sostenible.


En línia amb el que preveu el Pla, Saura s'ha compromès a licitar al llarg de l'any que ve la redacció d'un estudi funcional que permeti determinar les alternatives a desenvolupar i la seva viabilitat. Aquest estudi constitueix el primer pas dins del procés de planificació de la línia i ha de tenir en compte els profunds canvis de mobilitat i de l'entorn que s'han produït en els més de deu anys que han transcorregut des dels últims estudis realitzats.


Els alcaldes van recordar al secretari d'Estat que les quatre ciutats del Delta mereixen que es recuperi el projecte perquè hi viuen més de 250.000 persones i són municipis que s'han caracteritzat per haver afrontat les crisis, tant la de l'any 2008 com la de la pandèmia, amb valentia, apostant per estimular el creixement econòmic. A més, se sumen factors consubstancials amb el territori, com la proximitat del port i l'aeroport, el fet que tres dels quatre municipis siguin costaners, els valors dels espais fluvials, agrícoles i forestals, i l'existència d'un gran nombre de polígons industrials.

Les activitats implantades a la zona són, per tant, molt importants i estratègiques per a l'economia catalana. També són importants les necessitats quotidianes de quatre municipis dinàmics, amb una gran població treballadora i estudiantil, que necessita desplaçar-se fora de la seva ciutat diàriament.