null Taller de comunicació i gestió de conflictes a Gavà

El Servei de Mediació de l’Ajuntament de Gavà organitza aquesta formació amb l’objectiu de donar solucions als conflictes que hagin pogut aparèixer durant el confinament


L’Ajuntament de Gavà, a través del seu Servei de Mediació organitza un taller de comunicació i gestió de conflictes. La iniciativa té per objecte donar pautes per resoldre les tensions o diferències que han sorgit o poden sorgir arran de la situació de confinament que hem viscut i l’actual procés de desescalada.

 

En un estat d’alarma, es generen situacions difícils de gestionar. Els hàbits relacionals i comunicacionals canvien donat que s’estableixen relacions amb poques persones i els contactes queden reduït a les persones amb qui es conviu. En aquest context poden aparèixer emocions i sentiments que es poden traduir en diferents reaccions o comportaments com ara la irritabilitat, ansietat o desconnexió. Unes variables que poden portar a situacions de conflicte i de tensió vers les persones amb les que es conviu ja sigui a casa o al veïnat.

 

Per tal d’ajudar a resoldre les situacions de conflictes que hagin pogut sorgir des del Servei de Mediació s’organitza aquest taller de comunicació i gestió de conflictes. La proposta consta de quatre sessions de dues hores on els participants aprendran a comunicar-se amb assertivitat, a escoltar de manera empàtica i tenir cura d’un mateix en comunicacions difícils. Les sessions es realitzaran els dies 24 de juny i 1, 8 i 15 de juliol de forma on-line. Les places per participar al taller són limitades i les inscripcions es poden tramitar fins el 17 de juny a través del correu mediaciociutadana@gava.cat

 

Altres propostes

 

A banda del taller de comunicació i gestió de conflictes, el Servei de Mediació ha organitzat una formació de comunicació assertiva on-line per les usuàries del SIAD i que es portarà a terme el proper dijous 11 de juny.

D’altra banda, durant aquest període de confinament, a més d’atendre els casos on es demana un servei de mediació, s’ha reactivat el grup de teatre social de Gavà. Via on-line s’han creat dues peces sobre els conflictes en els moments de desconfinament i que seran presentades el proper dissabte 13 de juny a una Marató de teatre fòrum. La proposta és organitzada per la Xixa teatre amb grups de diferents països.

Des del Servei de Mediació s’està estudiant la possibilitat de crear, a partir dels vídeos, un espai de debat i fòrum amb els veïns i veïnes de Gavà. L’objectiu és reflexionar sobre els conflictes que estan emergint arran de l’actual situació que estem vivint a causa de la COVID-19.

 

Servei de Mediació de l’Ajuntament

El Servei de Mediació és una eina de gestió de conflictes en què intervé un/a professional, com a tercer/a persona, imparcial i neutra. La seva funció és apropar les parts en conflicte per tal que puguin restablir la comunicació i trobar solucions al problema de manera autònoma i satisfactòria per a totes les parts implicades.

Durant tots aquests mesos d’estat d’alarma a causa de la COVID-19, el Servei de Mediació Ciutadana de l’Ajuntament de Gavà està actiu per ajudar les persones que viuen una situació de conflicte a casa o amb la comunitat. Es tracta d’un servei gratuït d’acompanyament realitzat per professionals de la mediació que a atén a veïns i veïnes de Gavà que han triat el diàleg per trobar solucions a les situacions de desacord o conflicte, ja siguin fruit de la convivència o per la necessitat d’arribar a nous acords familiars per la cura d’infants o persones dependents.

 

La mediació és un servei adreçat a tota la població gavanenca que estigui immersa en un conflicte de convivència veïnal, familiar, d´espais públics, de relacions personals, contractuals o de diversa índole sempre que no hi hagi un procés judicial obert o una situació de violència de gènere.


En poden disposar les escoles, instituts, entitats, associacions i altres recursos municipals per tal de resoldre els conflictes que sorgeixen en el si de la convivència.

 

Beneficis de la mediació

  • En tot moment sóc partícip del procés.
  • Es tot el procés puc sentir-me escoltat/da i expressar el que sento i/o penso.
  • La persona mediadora és imparcial i neutral, per tant, no jutja mai.
  • És un procés totalment voluntari, i per tant, en qualsevol moment puc abandonar la mediació.
  • És confidencial: el contingut de què es parli és reservat per a mi, per a les persones mediadores i totes les parts implicades.
  • Es basa en el diàleg, el respecte i la dignitat.
  • L´acord final queda escrit per garantir-ne el compliment. Aquest és revisable en tot moment.
  • És un servei gratuït.
  • És una via de solució més ràpida que la judicial.