null
Taller de comunicació i gestió de conflictes a Gavà
El Servei de Mediació de l’Ajuntament de Gavà organitza aquesta formació amb l’objectiu de donar solucions als conflictes que hagin pogut aparèixer durant el confinament
L’Ajuntament de Gavà, a través del seu Servei de Mediació organitza un taller de comunicació i gestió de conflictes. La iniciativa té per objecte donar pautes per resoldre les tensions o diferències que han sorgit o poden sorgir arran de la situació de confinament que hem viscut i l’actual procés de desescalada.
En un estat d’alarma, es generen situacions difícils de gestionar. Els hàbits relacionals i comunicacionals canvien donat que s’estableixen relacions amb poques persones i els contactes queden reduït a les persones amb qui es conviu. En aquest context poden aparèixer emocions i sentiments que es poden traduir en diferents reaccions o comportaments com ara la irritabilitat, ansietat o desconnexió. Unes variables que poden portar a situacions de conflicte i de tensió vers les persones amb les que es conviu ja sigui a casa o al veïnat.
Per tal d’ajudar a resoldre les situacions de conflictes que hagin pogut sorgir des del Servei de Mediació s’organitza aquest taller de comunicació i gestió de conflictes. La proposta consta de quatre sessions de dues hores on els participants aprendran a comunicar-se amb assertivitat, a escoltar de manera empàtica i tenir cura d’un mateix en comunicacions difícils. Les sessions es realitzaran els dies 24 de juny i 1, 8 i 15 de juliol de forma on-line. Les places per participar al taller són limitades i les inscripcions es poden tramitar fins el 17 de juny a través del correu mediaciociutadana@gava.cat
Altres propostes
A banda del taller de comunicació i gestió de conflictes, el Servei de Mediació ha organitzat una formació de comunicació assertiva on-line per les usuàries del SIAD i que es portarà a terme el proper dijous 11 de juny.
D’altra banda, durant aquest període de confinament, a més d’atendre els casos on es demana un servei de mediació, s’ha reactivat el grup de teatre social de Gavà. Via on-line s’han creat dues peces sobre els conflictes en els moments de desconfinament i que seran presentades el proper dissabte 13 de juny a una Marató de teatre fòrum. La proposta és organitzada per la Xixa teatre amb grups de diferents països.
Des del Servei de Mediació s’està estudiant la possibilitat de crear, a partir dels vídeos, un espai de debat i fòrum amb els veïns i veïnes de Gavà. L’objectiu és reflexionar sobre els conflictes que estan emergint arran de l’actual situació que estem vivint a causa de la COVID-19.
Servei de Mediacióde l’Ajuntament
El Servei de Mediació és una eina de gestió de conflictes en què intervé un/a professional, com a tercer/a persona, imparcial i neutra. La seva funció és apropar les parts en conflicte per tal que puguin restablir la comunicació i trobar solucions al problema de manera autònoma i satisfactòria per a totes les parts implicades.
Durant tots aquests mesos d’estat d’alarma a causa de la COVID-19, el Servei de Mediació Ciutadana de l’Ajuntament de Gavà està actiu per ajudar les persones que viuen una situació de conflicte a casa o amb la comunitat. Es tracta d’un servei gratuït d’acompanyament realitzat per professionals de la mediació que a atén a veïns i veïnes de Gavà que han triat el diàleg per trobar solucions a les situacions de desacord o conflicte, ja siguin fruit de la convivència o per la necessitat d’arribar a nous acords familiars per la cura d’infants o persones dependents.
La mediació és un servei adreçat a tota la població gavanenca que estigui immersa en un conflicte de convivència veïnal, familiar, d´espais públics, de relacions personals, contractuals o de diversa índole sempre que no hi hagi un procés judicial obert o una situació de violència de gènere.
En poden disposar les escoles, instituts, entitats, associacions i altres recursos municipals per tal de resoldre els conflictes que sorgeixen en el si de la convivència.
Beneficis de la mediació
En tot moment sóc partícip del procés.
Es tot el procés puc sentir-me escoltat/da i expressar el que sento i/o penso.
La persona mediadora és imparcial i neutral, per tant, no jutja mai.
És un procés totalment voluntari, i per tant, en qualsevol moment puc abandonar la mediació.
És confidencial: el contingut de què es parli és reservat per a mi, per a les persones mediadores i totes les parts implicades.
Es basa en el diàleg, el respecte i la dignitat.
L´acord final queda escrit per garantir-ne el compliment. Aquest és revisable en tot moment.
2020
Navegació
null Taller de comunicació i gestió de conflictes a Gavà
El Servei de Mediació de l’Ajuntament de Gavà organitza aquesta formació amb l’objectiu de donar solucions als conflictes que hagin pogut aparèixer durant el confinament
L’Ajuntament de Gavà, a través del seu Servei de Mediació organitza un taller de comunicació i gestió de conflictes. La iniciativa té per objecte donar pautes per resoldre les tensions o diferències que han sorgit o poden sorgir arran de la situació de confinament que hem viscut i l’actual procés de desescalada.
En un estat d’alarma, es generen situacions difícils de gestionar. Els hàbits relacionals i comunicacionals canvien donat que s’estableixen relacions amb poques persones i els contactes queden reduït a les persones amb qui es conviu. En aquest context poden aparèixer emocions i sentiments que es poden traduir en diferents reaccions o comportaments com ara la irritabilitat, ansietat o desconnexió. Unes variables que poden portar a situacions de conflicte i de tensió vers les persones amb les que es conviu ja sigui a casa o al veïnat.
Per tal d’ajudar a resoldre les situacions de conflictes que hagin pogut sorgir des del Servei de Mediació s’organitza aquest taller de comunicació i gestió de conflictes. La proposta consta de quatre sessions de dues hores on els participants aprendran a comunicar-se amb assertivitat, a escoltar de manera empàtica i tenir cura d’un mateix en comunicacions difícils. Les sessions es realitzaran els dies 24 de juny i 1, 8 i 15 de juliol de forma on-line. Les places per participar al taller són limitades i les inscripcions es poden tramitar fins el 17 de juny a través del correu mediaciociutadana@gava.cat
Altres propostes
A banda del taller de comunicació i gestió de conflictes, el Servei de Mediació ha organitzat una formació de comunicació assertiva on-line per les usuàries del SIAD i que es portarà a terme el proper dijous 11 de juny.
D’altra banda, durant aquest període de confinament, a més d’atendre els casos on es demana un servei de mediació, s’ha reactivat el grup de teatre social de Gavà. Via on-line s’han creat dues peces sobre els conflictes en els moments de desconfinament i que seran presentades el proper dissabte 13 de juny a una Marató de teatre fòrum. La proposta és organitzada per la Xixa teatre amb grups de diferents països.
Des del Servei de Mediació s’està estudiant la possibilitat de crear, a partir dels vídeos, un espai de debat i fòrum amb els veïns i veïnes de Gavà. L’objectiu és reflexionar sobre els conflictes que estan emergint arran de l’actual situació que estem vivint a causa de la COVID-19.
Servei de Mediació de l’Ajuntament
El Servei de Mediació és una eina de gestió de conflictes en què intervé un/a professional, com a tercer/a persona, imparcial i neutra. La seva funció és apropar les parts en conflicte per tal que puguin restablir la comunicació i trobar solucions al problema de manera autònoma i satisfactòria per a totes les parts implicades.
Durant tots aquests mesos d’estat d’alarma a causa de la COVID-19, el Servei de Mediació Ciutadana de l’Ajuntament de Gavà està actiu per ajudar les persones que viuen una situació de conflicte a casa o amb la comunitat. Es tracta d’un servei gratuït d’acompanyament realitzat per professionals de la mediació que a atén a veïns i veïnes de Gavà que han triat el diàleg per trobar solucions a les situacions de desacord o conflicte, ja siguin fruit de la convivència o per la necessitat d’arribar a nous acords familiars per la cura d’infants o persones dependents.
La mediació és un servei adreçat a tota la població gavanenca que estigui immersa en un conflicte de convivència veïnal, familiar, d´espais públics, de relacions personals, contractuals o de diversa índole sempre que no hi hagi un procés judicial obert o una situació de violència de gènere.
En poden disposar les escoles, instituts, entitats, associacions i altres recursos municipals per tal de resoldre els conflictes que sorgeixen en el si de la convivència.
Beneficis de la mediació