Gavà

Notícies

null Nova factura de l’electricitat. Com canvia i com podem estalviar?

Nova factura de l’electricitat. Com canvia i com podem estalviar?

Aquest juny ha entrat en vigor la nova tarifa estatal de l’electricitat que comportarà canvis en la factura dels consumidors. Pren molta rellevància l’horari en què fem servir els aparells elèctrics. Adaptant els hàbits de consum podrem estalviar en el rebut.


Davant dels dubtes que pot ocasionar la nova tarifa elèctrica entre la ciutadania, l’Ajuntament de Gavà informa dels principals canvis que han entrat en vigor.

 

El més important és que el consumidor passa a disposar de tres períodes horaris amb tres preus diferents:

  • Període vall (P3), de 0 a 8 h dels dies laborables i totes les hores del cap de setmana i festius. El preu de l’energia és el més baix.
  • Període pla (P2): dies laborables de 8 a 10 h, de 14 a 18 h, i de 22 a 24 h. En aquestes franges horàries, l’energia tindrà un preu mig.
  • Període punta (P1): dies laborables de 10 a 14 h i de 18 a 22 h. El preu de l’electricitat pot ser el triple o fins i tot sis vegades més car que en el període vall, segons la tarifa contractada.

Un altre dels canvis és la possibilitat de poder tenir fins a dues potències contractades; una per al període punta i pla, i una per al període vall.

Els canvis a la factura afecten totes les persones amb contracte de subministrament domèstic. En la modalitat de subministrament amb PVPC (Preu Voluntari Petit Consumidor) els canvis s’apliquen de manera automàtica.

Les persones que tinguin contractada una empresa del mercat lliure han de posar-se en contacte amb la seva companyia per veure si els ofereixen la nova tarifa o comparar amb altres companyies que sí que ho facin.

 

Com estalviar en la factura?

Les noves tarifes permetran reduir l’import de la factura si seguim alguns consells:

  • Traslladar el màxim de consum d’electricitat a les hores vall
  • Prioritzar el consum durant els caps de setmana
  • Comprovar la potència elèctrica contractada i ajustar-la al consum real.
  • Evitar consums simultanis per poder reduir la potència contractada.

 

I si encara hi ha dubtes?

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de l’Ajuntament de Gavà resta a disposició de la ciutadania de Gavà per atendre les consultes sobre la nova factura elèctrica.

Els canals d’atenció són:

  • Correu electrònic: omic@gava.cat
  • Telèfon: 932639100, dimarts i dijous, de 9 a 13 h
  • Atenció amb cita prèvia concertada a través de la seu electrònica

Per altra banda, l’Ajuntament recorda que l’accés a l’energia és un dret reconegut per llei. Per tant, les llars amb dificultats per pagar els rebuts poden adreçar-se als Serveis Socials municipals per tenir garantit el subministrament.