null Gavà dona el tret de sortida avui divendres a Temps d’Espàrrecs amb una gran festa i coreografia TikTok

Avui també comença GastroGavà a la carta, l’oportunitat de degustar plats i menús amb l’Espàrrec blanc de Gavà com a protagonista directament als 15 restaurants participants d’aquest format, fins al 8 de maig

Gavà enceta avui divendres el Temps d’Espàrrecs, el paraigua festiu que es desenvoluparà fins al 8 de maig a la ciutat i en el que s’emmarca la 67a Fira d’Espàrrecs, l’últim cap de setmana d’abril. Serà una edició molt especial, ja que, a més, es compleixen 90 anys des de la primera Fira, l’any 1932.

El tret de sortida serà la Gran Festa d’inici de Temps d’Espàrrecs, avui divendres a les 19 h a la plaça Jaume Balmes. Una festivitat que comptarà amb molta música, obsequis i, sobretot, ball. De fet, l’Ajuntament ha organitzat una Mega Tiktok (gran coreografia) amb la qual vol reafirmar el caràcter participatiu d’aquest Temps d’Espàrrecs i animar a la ciutat a viure’l amb intensitat.

El pròleg d’aquest gran inici l’ha marcat la presència de l’Espàrrec aquest matí al Mercat de la Boqueria. Un fet que rememora els orígens de la Fira, ja que caixes plenes d’aquest producte s’exposaren per primer cop a la Rambla de la ciutat comtal, a la primavera de l’any 1932, just l’endemà de la primera Fira d’Espàrrecs de Gavà.

L’alcaldessa de Gavà, Gemma Badia, ha estat testimoni de la bona acollida de l’espàrrec per part dels paradistes i clientela del mercat barceloní. “Coincidint amb l’inici de Temps d’Espàrrecs hem volgut venir a veure com el nostre producte estrella, l’espàrrec blanc de Gavà, s’està venent a diferents parades. És tot un orgull comprovar que aquest producte exclusiu i d’una qualitat innegable desperta un gran interès i agrada”, ha afirmat.

Badia ha afegit que “aquest èxit ens anima encara més a fer costat a la nostra pagesia i al conreu del producte rei d’aquests dies. L’espàrrec representa Gavà i els productes de proximitat i de km.0, uns productes que cal promocionar no només per la seva contribució a la sostenibilitat i a la lluita contra el canvi climàtic sinó també a la nostra cultura gastronòmica”.

GastroGavà a la carta

L’Espàrrec de Gavà també podrà degustar-se des d’avui i fins al 8 de maig als 15 restaurants participants en el format GastroGavà a la carta.

A Rolete, Al Karbón Urban Grill, Anhel, Cafè Teatre, Catalina, El Far de l’Illa, La Pineda, Lancaster Beach Club, Major 36, Mar de pins, Margú, Masia Solior, Mise en Place, Nostra Pizza i Tasta’mm Burger & Gin, junt amb les recomanacions vinícoles dels cellers La Vinya i Bacu’s. Tots ells obriran les seves portes per degustar tantes creacions amb espàrrec com formes de cuinar-lo: en crema, amanida, tàrtar o tempura, també com ingredient principal o casat amb ingredients com pernil, vieires, peus de porc o trufa.

A aquesta opció de provar els platets i menús directament als restaurants participants amb GastroGavà a la Carta, se li suma el retorn del tradicional espai gastronòmic de la Fira, on degustar les tapes més originals amb l’Espàrrec blanc com a protagonista, del 29 d’abril a l’1 de maig a la plaça Jaume Balmes.

Compte enrere per a la Fira dels 90 anys

Dintre del paraigua festiu de Temps d’Espàrrecs s’emmarca la tradicional Fira els dies 30 d’abril i l’1 de maig de 2022 en l’entorn de la plaça Jaume Balmes, el carrer Sant Pere, l’avinguda Diagonal, al carrer Martí l’Humà, i al pavelló i l’escola Jacme March.

Durant tot el cap de setmana, Gavà s’omplirà de música, jocs familiars, espectacles i tradició. La Mostra Agrícola serà, una edició més, l’ànima de la Fira, amb els lots d’espàrrecs i les paneres artístiques (tant de verdura fresca com de llavors) i les paneres de verdures. Com a novetat, aquest any a la mostra hi haurà un espai dedicat als “90 anys de Fira”.

Divendres 29 d’abril obriran les portes la mostra comercial i artesanal i GastroGavà. La Fira també donarà a conèixer de primera mà el ric teixit associatiu de la ciutat i les seves activitats i projectes de la mà de la Mostra d’Entitats que, dissabte i per primera vegada, se celebrarà en el marc de la Fira.

GastroGavà a la carta

Compte enrere per a la Fira dels 90 anys