Sala de premsa

angle-left L´Ajuntament de Gavà no cobrarà la taxa de terrasses a bars i restaurants durant la resta de l’any

 El pagament estava suspès des de l’inici de l’estat d’alarma i ara s’amplia fins a finals d’any. La iniciativa té un valor de 74.000 euros que l’Ajuntament deixarà d’ingressar i restaran en mans dels titulars dels establiments.


L'Ajuntament de Gavà no cobrarà la taxa d'ocupació de via pública a les terrasses de  bars i restaurants fins a finals d’any. Aquesta és una altra de les diferents mesures que el Consistori posa en marxa per reduir l’impacte de la crisi provocada per la pandèmia del Covid-19 sobre les activitats comercials i econòmiques i contribuir a la seva recuperació. La mesura es preveu aprovar en el proper Ple municipal que se celebrarà el 4 de juny.

A l’inici de l’estat d’alarma, decretat el 14 de març, l’Ajuntament ja va decidir no girar cap rebut d´aquestes taxes o cànons mentre es mantingués la seva vigència i els establiments haguessin de romandre tancats. Ara, coincidint amb la reobertura de terrasses dins del procés de desconfinament per fases, la mesura s’amplia fins a finals d’any.

El valor d’aquest actuació és de 74.000 euros, recursos que l’Ajuntament deixarà d’ingressar i restaran en mans dels titulars dels establiments.

 

Ampliació de la superfície de terrasses

Coincidint amb l’autorització que la Fase 1 contempla per a obrir terrasses, alguns establiments estan sol.licitant a l’Ajuntament l'ampliació dels seus espais, i d’altres que no en tenien estan demanant permís per instal.lar taules al carrer. Els serveis municipals estan estudiant amb la màxima celeritat possible totes les peticions, i es farà tot allò que es consideri necessari per poder satisfer positivament les demandes.

Els bars i restaurants que vulguin demanar ampliació han d'entrar una instància formal a través de la seu electrònica.

En aquest sentit, l’Ajuntament ha establert una criteris per tal de poder facilitar major espai i respectar al mateix temps unes condicions bàsiques. Així, les terrasses es podran ampliar fins a un màxim del doble de la superfície actual, sempre i quan es compleixin els requisits fixats per fer-les compatibles amb l’ús general de l’espai públic per part de la ciutadania i respectar en tot moment les condicions de seguretat sanitària. Aquests requisits són:

  • En voreres i plataformes úniques cal garantir com a mínim un pas lliure de vianants de 2 metres i 3,5 metres si hi circulen vehicles.
  • Que no afectin a un carril bici, ni impedeixin l'accés a pàrquings i equipaments que tinguin accés per a vehicles, ni l'accés i el pas dels serveis públics de mobilitat, neteja, seguretat i emergències.
  • Que no dificultin la utilització dels serveis públics, l’ús i el manteniment del mobiliari urbà, la visualització dels senyals de trànsit.
  • Quan es proposi ocupar places d’aparcament, cal presentar una proposta, a través d’una instància de sol·licitud per tal que els serveis tècnics valorin la conveniència i defineixin els elements de protecció o separació que siguin necessaris. La ocupació no es podrà realitzar fins que els serveis tècnics hagin validat aquests elements de protecció o separació.
  • Les noves autoritzacions no poden interferir en les necessitats que siguin requerides per altres activitats comercials a l’espai públic com a conseqüència del compliment de distàncies de seguretat sanitària. En especial, quan hi hagi establiments o activitats els clients o persones usuàries de les quals hagin d’esperar en l’espai públic, cal garantir l’espai lliure suficient per tal que aquesta es desenvolupi en les condicions sanitàries adequades.
  • Només s’admet com a mobiliari la instal·lació de taules i cadires (a raó de quatre cadires per a cada taula) , para-sols (excepte, per raons de seguretat, en cas de places d’aparcament en línia) i jardineres, quan s’ocupi calçada.
  • Quan s’autoritzi l'ocupació en calçada, l’Ajuntament ha d'instal·lar elements de separació amb els carrils de circulació, així com la senyalització necessària.
  • El titular de l'establiment té l'obligació de vetllar que aquests elements es mantinguin en bon estat i en les mateixes condicions d'implementació, de manera que ha de comunicar a l'Ajuntament qualsevol desperfecte, canvi d'ubicació o desplaçament, respecte l'estat o la instal·lació inicial.
  • Així mateix l'Ajuntament, procedirà a retirar els vehicles estacionats en els espais calçada que resultin afectats.

 

A més d’aquests requisits, les persones titulars de les autoritzacions de terrasses han de garantir que es compleixen escrupolosament amb les mesures d'higiene, prevenció i seguretat que marca la normativa. I han de respectar els horaris, que en l’actual Fase 1 marca com a tancament les 23h., i que en fases posteriors s’ajustarà al que marquin les normes que s’estableixin.

Les autoritzacions que l’Ajuntament atorgui en el marc de la situació provocada per la pandèmia, tenen caràcter excepcional i provisional, i no comporten el reconeixement de drets adquirits. La seva durada és temporal fins al 31 de desembre de 2020, i es podran reduir o prorrogar en cas que s’apreciïn condicions d’excepcionalitat i emergència sanitària que així ho justifiquin. En tot cas, d'acord amb el seu caràcter excepcional, finalitzaran quan ho determini l'Ajuntament.

 

Mesures de seguretat i higiene

Cal recordar que en l’actual Fase 1 els bars i restaurants poden ocupar les terrasses fins a un 50% de la capacitat permesa per la concessió de l'administració municipal de què disposi. S’ha de mantenir una distància mínima de 2 metres i també un màxim de 10 persones per taula, entre les quals també hi haurà d'haver la distància mínima de seguretat interpersonal.

Els propietaris hauran d'aplicar en tot moment les mesures d'higiene i prevenció en la prestació del servei, com la desinfecció de l'espai de la terrassa i la neteja de taules, cadires i altres estris entre ús i ús.

A les taules no es podran deixar estris com ara setrilleres o dispensadors de tovallons de paper.

Els establiments hauran de posar a disposició dels clients gels hidroalcohòlics  homologats a l'entrada, i evitar cartes i menús que passin de mà en mà.

Pel que fa als lavabos, s'hauran de netejar i desinfectar sis vegades cada dia.

 

 

 

 

Descarrega nota