null L’Ajuntament de Gavà incorpora noves eines digitals per facilitar els tràmits

Noves eines de suport a la tramitació electrònica


L’Ajuntament de Gavà vol que la ciutadania accedeixi a les gestions i tràmits de la manera més àgil i còmoda possible, des de qualsevol indret i sense limitació horària. És per això que, des de l’Oficina d’Atenció Ciutadana, s’han posat en marxa noves eines de suport a la tramitació electrònica.

Una d’elles és un xatbot, un programa d’intel·ligència artificial que facilita la cerca del tràmit que es vol fer. Accessible des de la seu electrònica de l’Ajuntament i des de l’aplicació WhatsApp a través del telèfon 93 263 91 00, ofereix una entrada directa als 25 tràmits més freqüents.

D’aquests en destaca el relacionat amb el Padró d’Habitants, que suposa el 40% dels tràmits que es realitzen a l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania. D’aquí que s’hagi incorporat un assistent de padró que, a través d’un seguit de preguntes guiades i atenent cada cas particular, informa de quina és la documentació concreta que es necessita.

En els darrers 30 dies, el xatbot ha comptabilitzat 511 interaccions, cosa que augura l’èxit d’aquesta iniciativa. Un projecte que comparteixen els ajuntaments de Gavà, el Prat, Rubí i Sitges i que ha estat finalista als Premis del Congrés Nacional d’Innovació i Serveis Públics (CNIS 2023) en la categoria de millor projecte de serveis digitals per a l’assistència a la ciutadania.

Servei de vídeoatenció

L’Ajuntament de Gavà també facilita les gestions de la ciutadania a través d’un servei d’atenció per videotrucada que s’ha posat en marxa en fase pilot.  Accessible des de la seu electrònica, acompanya la ciutadania en la tramitació digital de dilluns a divendres de 10 a 13 hores.

Aquest servei, impulsat per Localret i Cisco i on participen 10 ajuntaments catalans, complementa l’OAC 360, un suport telefònic per a la tramitació online instaurat en setembre de 2020, que està operatiu de dilluns a divendres en horari ininterromput de 8 a 20 hores a través del 93 595 47 99. A més de la via telefònica, s’hi pot accedir al servei omplint un formulari a la seu electrònica i demanant suport telefònic, o fent la consulta a través del correu electrònic oac360@gava.cat.

El servei de videoatenció dona suport en l’obtenció i ús del certificat digital o IDcat Mòbil, presentació d’instàncies, obtenció de volants d’empadronament, consulta de notificacions electròniques i de la carpeta ciutadana, entre altres.

Nou espai a gavaciutat.cat

Els nous canals de suport a la tramitació electrònica també són accessibles des de la web municipal.  S’ha creat el nou apartat Tràmits i Atenció Ciutadana, visible des de la pàgina principal, que aglutina tota la informació relativa als tràmits municipals i els nous serveis de suport.

Totes aquestes millores s’afegeixen als serveis ja existents amb l’objectiu de facilitar el màxim els tràmits que la ciutadania pot fer de forma telemàtica a través de la seu electrònica, que  a l’abril de 2021 va millorar el seu disseny per facilitar la usabilitat i garantir la correcta visualització des de tot tipus de dispositius.

Atenció presencial amb cita prèvia

L’Oficina d’Atenció Ciutadana també desplega un ampli dispositiu per garantir l’atenció presencial a l’Ajuntament, si bé cal concertar-la amb cita prèvia, ja sigui a través de la seu electrònica, als telèfons de l’Ajuntament 93 263 91 00 o 900 66 33 88.

La cita prèvia també es pot demanar a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (pl. Jaume Balmes, s/n), a través d’un punt d’informació que sense necessitat de cita concertada també resolt consultes ràpides i permet l’obtenció de volants d’empadronament.

L’atenció presencial s’ofereix dilluns, dimecres i divendres de 9 a 14.30 h, i dimarts i dijous de 9 a 19 hores ininterrompudament.

Diferents departaments també permeten realitzar consultes sobre serveis concrets, ja sigui de manera presencial o per telèfon. En aquest casos, també es requereix cita prèvia.