null L’Ajuntament de Gavà i Aigües de Barcelona renoven la seva aliança per garantir l’aigua a qui no la pugui pagar


L’alcaldessa de Gavà, Gemma Badia, i el conseller delegat d’Aigües de Barcelona, Felipe Campos, han signat avui la renovació del protocol per afrontar l’emergència en l’àmbit de la pobresa energètica, que dona continuïtat al signat el setembre del 2017. L’objectiu del protocol és fixar el procediment per garantir el subministrament d’aigua a qui no el pugui pagar per manca de recursos econòmics, en aplicació de la Llei 24/2015, de mesures urgents per a afrontar l’emergència en l’àmbit de l’habitatge i la pobresa energètica.

Gemma Badia ha destacat en la seva intervenció “la necessitat de mantenir el diàleg continu i la proximitat amb la companyia per tal de garantir l’accés a la ciutadania d’un recurs tant essencial com l’aigua. Tant de bo es pogués signar un conveni d’aquestes característiques amb altres proveïdors”.

Felipe Campos ha agraït el compromís conjunt amb l’Ajuntament de Gavà, i ha destacat “l’impuls de l’acció social d’Aigües de Barcelona, amb projectes i iniciatives com l’A-Porta o l’ONA, dirigits a reduir les desigualtats i promoure una societat més justa”. Per dur a terme aquesta transformació social, amb la voluntat de millorar la qualitat de vida de les persones, el conseller delegat d’Aigües de Barcelona ha remarcat la importància de “crear aliances a través de la col·laboració publicoprivada i amb les entitats socials per afrontar els reptes socials i econòmics del present i el futur”.

L’alcaldessa Gemma Badia també ha valorat molt positivament el desplegament del programa de caràcter social “A-porta” dut a terme amb el suport i col·laboració d’Aigües de Barcelona, entre altres entitats. “Aquest projecte, adreçat a contribuir en la millora de la convivència veïnal i oferir un acompanyament personalitzat a les persones en situació de vulnerabilitat, es va implantar als barris de Ca n'Espinós i Ausiàs March de juny a desembre de 2021” ha destacat Badia.

En el marc d’aquest programa, Set «Picaportes» veïns i veïnes dels dos barris van ser els encarregats d'informar i assessorar els altres membres de la comunitat sobre com satisfer certes necessitats. com ara resoldre conflictes de convivència, accedir a ajudes públiques, cercar feina, gestió de residus i consum d’energia responsable. Es va realitzar una mitjana del 60% d’entrevistes de totes les llars visitades.

El projecte ha permès així arribar a un gruix important de veïns i veïnes, però també ha suposat un gran apoderament pels Picaportes donant un impuls al seu creixement i desenvolupament sociolaboral.