null Gavà Circular s'emporta l'or als premis de la IWA World Water Congress 2022

El projecte de col·laboració publicoprivada entre Aigües de Barcelona, l'Ajuntament de Gavà i Cetaqua, s'ha endut l'or a la categoria Governança, Institucions i Empresa Social dels IWA Project Innovation Awards.

Dinamarca acull aquesta setmana l'edició de la World Water Congress & Exhibition 2022 de la IWA (International Water Association) sota la temàtica 'Water for smart liveable cities'. Durant sis dies, més de 10.000 professionals del sector de més de 100 països s'han reunit per tractar el futur de la gestió sostenible de l'aigua i explorar noves formes intel·ligents per aconseguir “ciutats habitables”, amb la digitalització com a eix principal.
Durant aquests dies, s'han explorat solucions per aconseguir ciutats intel·ligents, holístiques i habitables que permetran fer front al canvi climàtic i millorar la qualitat de vida i el benestar de les persones.
En aquest sentit, el projecte Gavà Circular, liderat per Cetaqua, ha estat reconegut per l'organització com el millor projecte a la categoria Governança, Institucions i Empresa Social, obtenint l'or.

El projecte Circular Gavà: Rumb a la implementació d'oportunitats circulars al territori va ser seleccionat per un panell de jutges experts pel seu potencial per crear una cultura basada en el desenvolupament sostenible a través de la implementació i execució de 3 accions identificades per als fluxos “aigua-energia-residus”.

En paraules de l’alcaldessa de Gavà, Gemma Badia, "aquest premi demostra que ens trobem en el bon camí per seguir apostant per un model de recuperació, reutilització i estalvi que porti a la sostenibilitat. Poso valor el bon treball fet des de l’Ajuntament, Cetaqua i Aigües de Barcelona per fer possible que, dintre de les 200 candidatures de 52 països diferents, Gavà hagi sigut escollida amb aquest guardó d’or”.

Per part seva, Carlos Montero, director general de Cetaqua, apuntava que "és un honor rebre aquest reconeixement, fruit de l'aposta de Cetaqua per impulsar la circularitat i del compromís d'Aigües de Barcelona i l'Ajuntament de Gavà, que comparteixen amb nosaltres els valors de sostenibilitat. Es tracta d'un exemple de contribució al desenvolupament sostenible a través de l'aplicació dels principis de l'Economia Circular, per això hem definit una metodologia i l'hem aplicada a un territori concret, de manera continuada, demostrant que aporta beneficis a la ciutadania. Confiem que sigui una referència perquè més entitats col·laborin a implantar solucions de circularitat i així generar cicles econòmics molt més sostenibles”.

“Des d'Aigües de Barcelona estem satisfets de rebre aquest reconeixement per part de la International Water Association (IWA) que ratifica el nostre compromís per impulsar l'economia circular a l'entorn metropolità de Barcelona, ​​fomentant ciutats intel·ligents, sostenibles i resilients i actuant davant de l'emergència climàtica. I tot això sempre des de les aliances i la innovació, com a motors de la transformació de les ciutats”, afirmava Rubén Ruiz, director general d'Aigües de Barcelona.

L'acció més tangible del projecte, fruit de la col·laboració publicoprivada entre l'Ajuntament de Gavà, Aigües de Barcelona i Cetaqua, ha estat la construcció i posada en marxa de punt de recàrrega intel·ligent d'aigua subterrània per al reg i la neteja dels carrers, conegut sota el nom de Recaigua.
Gavà Circular ha permès no només impulsar l'economia circular al municipi, sinó que ha creat una cultura basada en el desenvolupament sostenible on es realitzen accions per garantir el creixement, la sostenibilitat i la resiliència dels territoris a través de dues iniciatives: la creació d'un pol d'innovació conegut com a “HUB ECCUS – Economia Circular i Ciutats Urbanes Sostenibles”, per donar suport i impulsar la transició cap a una economia circular; i la participació de les ciutats de Gavà i Castelldefels a la xarxa internacional Intelligent Cities Challenge que promou la Comissió Europea.
Aquestes iniciatives han generat també la posada en marxa d’un nou acord de col·laboració publicoprivada de dos anys en el marc del projecte Circular Data-Driven Cities.