null L’Ajuntament de Gavà reforça l’atenció a la ciutadania i la tramitació electrònica

• Es posa en marxa un servei continuat de suport per atendre amb major eficàcia i evitar cues • S’ofereix ajut telefònic i telemàtic per fer gestions i demanar cita prèvia • Es complementa amb una campanya informativa sobre els diferents canals per accedir a l’Ajuntament


L’Ajuntament de Gavà ha posat en marxa un nou servei per ajudar a la ciutadania en els seus tràmits amb l’administració local. Es tracta d’OAC 360, un reforç d’atenció telefònica i telemàtica molt més ràpid, senzill i sense cues ja que no cal venir presencialment. L’objectiu és donar les màximes facilitats als ciutadans a l’hora de fer qualsevol tràmit amb l’Ajuntament.

Les persones interessades podran parlar amb un tècnic o tècnica del servei trucant al 930 267 225 de dilluns a divendres de 8 del matí a 8 de la tarda. Mitjançant la seu electrònica https://eseu.gava.cat es pot clicar en el nou servei, omplir el formulari i demanar que et truquin. També es pot contactar i fer la consulta a través del correu electrònic oac360@gava.cat.

OAC 360 està adreçat a totes aquelles persones que hagin de relacionar-se amb l’Ajuntament de Gavà. Un equip de persones dona suport a qui ho necessita a fer els tràmits i gestions, com ara la instal·lació i ús del certificat digital, l’obtenció del certificat electrònic com és el cas de l’idcat mòbil, la presentació d’instàncies, l’ús de les plataformes de contractació, l’ús de la carpeta ciutadana o resoldre qualsevol incidència amb la tramitació.

L’alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez ha explicat que “aquest nou servei permet una atenció més ràpida i eficaç, i evita haver de fer cues innecessàries i poder realitzar la gestió des de casa i a través de qualsevol plataforma, un sistema que, donat l’actual context de pandèmia, sempre resulta més adequat. A més, si el ciutadà té algun problema, personal tècnic ajuda telefònicament en tot el procés de la tramitació”.

El servei també dóna la possibilitat de demanar cita prèvia telefònica per tal de resoldre i atendre les sol·licituds i els dubtes. Com a darrera opció, si no ha estat possible finalitzar la gestió, es dona dia i hora per fer el tràmit de forma presencial.

Sánchez ha manifestat que “el nou servei és un pas més en la implementació de l’administració electrònica, i dona resposta a una necessitat creixent amb la finalitat que cada cop més persones optin per aquesta via que permet fer els tràmits des de qualsevol lloc, durant les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any”.

Així mateix, per tramitar una consulta sobre un servei concret cal contactar de forma telefònica o programar cita a través de la seu electrònica i es posaran en contacte per realitzar el tràmit corresponent.

 

D’altra banda, si cal fer una gestió presencial cal demanar cita prèvia i concertar el dia i hora d’atenció. Els departaments que ofereixen aquesta possibilitat són:

 

 

L’ajuntament on tu vulguis, quan tu vulguis

Paral·lelament, s’ha posat en marxa una campanya de comunicació “L’Ajuntament on tu vulguis, quan tu vulguis” per donar a conèixer a la població el nou servei i informar dels avantatges i facilitats que suposa utilitzar l’Administració Electrònica. Mitjançant aquest servei els ciutadans i ciutadanes poden fer les tramitacions des de qualsevol dispositiu i a qualsevol hora del dia.

La iniciativa inclou la distribució d’uns fulletons informatius on es poden consultar els serveis disponibles a través de la seu electrònica i tot allò que s’ha de fer resoldre el teu tràmit abans d’anar a l’Ajuntament. També s’informa de les passes a seguir per fer la gestió corresponent i els telèfons de contacte per demanar cita prèvia.

D’altra banda, es distribuirà per la ciutat material diferent material publicitari amb el lema de la campanya i un roll-Up al vestíbul de l’Ajuntament.