Carta de serveis de la platja de Gavà


Característiques generals:

Gavà ofereix prop de 4 quilòmetres de platja. Tenim unes platges obertes a tothom per gaudir de l'estiu. Aquestes disposen de tots els serveis i equipaments i d'una oferta d'oci àmplia i diversa. Unes platges de gran valor natural, que destaquen per la seva fesomia singular amb un sistema dunar únic i unes pinedes que arriben fins al mar. Unes platges a l'abast de la ciutat, que podem  resseguir a través d'un passeig Marítim que ha estat reconegut amb prestigiosos premis d'arquitectura i que té en l'escultura d'Antoni Roselló un element identificatiu del litoral gavanenc.

 

La platges de Gavà  es divideixen en dues:
- Platja de l'Estany (límit amb Viladecans fins al carrer de Llançà) 260 metres

- Platja de Gavà (del carrer de Llançà fins al límit amb Castelldefels) 3.540 metres

 

La platja de Gavà és una platja de qualitat, acreditada pels principals reconeixements: la Q de Qualitat i el SICTED.

 

La temporada alta de banys és del 13 de juny al 13 de setembre de 2015. L'Ajuntament, conjuntament amb altres administracions, posa en funcionament diferents activitats i serveis:

- Punt d'informació al costat de la Vela.

- Concessió de llicències d'explotació per a 4 quioscs de begudes i menjars amb gandules ubicades en aquests quioscs i 6 punts de venda de gelats
- Concessió d'explotació d'una base nàutica
- Servei de vigilància, salvament i socorrisme
- Seguretat: Policia Municipal
- Servei de neteja, manteniment i recollida de residus.
- Autorització i organització d'activitats culturals, lúdiques, esportives i de difusió mediambiental.

Compromisos sobre:

 

Informació, suggeriments, comentaris i queixes

 

- Informació diària i actualitzada des de les 10:30 hores  fins a les 19:00 hores sobre l'estat de la mar i la temperatura de l'aigua. Aquesta informació està als llocs de socors i al Punt d'Informació al costat de la vela de Gavà Mar.
- Informació quinzenal sobre la qualitat de l'aigua i sobre la qualitat de la sorra. Aquesta està als llocs  de socors i al Punt d'Informació al costat de la vela de Gavà Mar.
- Informació actualitzada sobre els serveis i atractius turístics del municipi, estat de la mar, transports, allotjament, restauració, plànols, agenda cultural i esportiva al web municipal www.gavaciutat.cat  dins l'apartat Visitar/Gavà i el mar
- Informació dels serveis de temporada de platja, equipaments, centres de salut, restaurants, allotjaments,... amb el codi QR de l'Ajuntament en tres punts: En el punt d'informació ien dos plafons situats al passeig Marítim amb l'avinguda del Mar i al carrer  de Premià.
- Informació a través de rètols informatius. En tots els carrers que arriben a la sorra hi ha un rètol informatiu amb el resum de la normativa d'aplicació a les platges:
        . 9 rètols a la sorra. Carrers: Sitges, Vandellòs, Sant Feliu, Garraf, Roses, Cadaqués, Premià, Pals i Llançà
        . 5 rètols al passeig Marítim. Carrers: Sitges, Salou, avinguda del Mar, Blanes i Premià
- Informació general de la platja a l'App de la Generalitat
-  Informació general de la platja a l'App de l'Àrea Metropolitana de Barcelona
- Durant tot l'any el nostre objectiu és vetllar per la protecció mediambiental de la platja com a recurs natural, facilitar-ne l'ús com  a espai d'esbarjo i evitar les activitats nocives, molestes i incíviques.

 

Els usuaris i usuàries disposen de diverses vies de comunicació per fer arribar a l'Ajuntament de Gavà els seus  suggeriments, idees, comentaris, propostes de millora  i queixes.

 

Com contactar:
- Presencialment, mitjançant formularis d'instància, a l'OAC  de l'Ajuntament

- Presencialment, al Punt d'Informació de l'avingudadel Mar amb el carrer dels Tellinaires
- Ajuntament, per telèfon al número  900 66 33 88  - 93 263 91 00
- Adreça electrònica: ajuntament@gava.cat   -  turisme@gava.cat
- A través del web de l'Ajuntament  www.gavaciutat.cat
- A través de les App de l'AMB "InfoplatgesAMB" i de la Generalitat "PlatgesCat"
- Policia Municipal, telèfon 93 263 91 40, per emergències 092 i através de l'App Gavà-Seguretat Ciutadana.

 

Satisfacció usuaris i usuàries
Diàriament es realitzen enquestes de satisfacció als usuaris i usuàries a través del servei de salvament i socorrisme i del Punt d'Informació de Gavà Mar.


Oci


- Quioscos de begudes i menjars amb lloguer de gandules. Hi ha quatre concessions a les prolongacions dels carrers de Begur, Palafrugell, Palamós i Sitges.
- Quioscos de gelats. Hi ha sis punts de venda de gelats a les prolongacions dels carrers de Llançà, Begur, Cadaqués, Blanes, avinguda del Mar  i Vandellòs.
- Base Nàutica, concessió d'explotació d'una base nàutica ubicada a la zona maritimoterrestre a la prolongació del carrer de Palafrugell per a la pràctica dels esports nàutics no motoritzats.

- Càmping Tres Estrelles.
- Agenda d'activitats puntuals: culturals, esportives, de difusió, etc.

 

Equipaments

El Servei de Promoció i Conservació de l'Espai Públic de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) s'encarrega del mobiliari  i d'altres serveis i instal·lacions a la platja de Gavà. L'AMB té la ISO 14001:2004 i la ISO 9001:2008 per la gestió i manteniment de platges i altres temes.

 

L'Ajuntament de Gavà vetllarà pel correcte funcionament dels equipaments següents:

 

AMB:

. Neteja manual de la sorra diàriament. Neteja mecànica, de la franja de màxim ús (la propera al mar) diàriament i la resta dos cops per setmana.
. Contenidors semisoterrats: 22 contenidors i 7 papereres.
. Dutxes: 34 dutxe, a totes les entrades a les platges del municipi, i 7 rentapeus. Aquestes es verifiquen diàriament

. Dutxes amb cadira: 2 als carrers de Palamós i Premià

. Bancs: 34bancs, disposats a tots els carrers que tenen entrada a la sorra
. Passarel·les: 24 passarel·les que faciliten l'accés a la sorra
. Passarel·les adaptades: 2, per a persones amb mobilitat reduïda, als carrers de Premià i Palamós
. Pals de bandera indicadors de l'estat de la mar: n'hi ha tres que s'ubiquen al costat dels llocs de socors.

. Triangles informatius instal·lats a la sorra: 9, a l'extrem superior de la columna triangular es pot assenyalar l'estat de la mar.
. Banderes que indiquen la presència de meduses
. Abalisament de tot el litoral, que comprèn 3,8 km de longitud, amb boies grogues separades 100 m entre si, a una distància de 200 m de la costa.
. Canals d'entrada i sortida d'embarcacions ubicats als carrers de Palafrugell, Palamós i en el límit amb Viladecans.
. Dos jocs infantils als carrers de l'Ampolla i de Premià
. Un joc tridimensionals al carrer de l'Ametlla
. Volei platja, cinc espais per practicar voleibol a la sorra de la platja, als carrers de l'Ampolla, Ametlla, Vandellòs, Sant Feliu i Arenys
. Futbol  platja, un al carrer de Sitges

. Korfball, un al carrer d'Arenys

 

Ajuntament

. Punts de recollida selectiva d'escombraries: s'instal·laran contenidors  als accessos de la platja.

. Quatre cabines sanitàries  químiques,  instal·lades als carrers: Vandellòs, avinguda del Mar, Cadaqués i Premià.  La del carrer de Premià és per a minusvàlids. Aquestes cabines es netegen diàriament

. Lavabos d'ús públic en els quatre quioscos de beguda i menjars (carrers  de Begur, Palamós, Palafrugell i Sitges).

. Parc infantil a l'avinguda del Mar amb passeig Marítim

. Skate Parc al passeig Marítim amb avinguda del Mar

 

 

Vigilància, salvament i socorrisme


- Servei de salvament i primers auxilis en temporada alta de bany:  3 llocs de socors, 1 torre de vigilància, 2 cadires de vigilància, 1 quad i 1 embarcació, de 10 a 19 hores, de dilluns a diumenge.
- La distribució és la següent:
Carrer de Premià: lloc de socors i torre de vigilància
Carrer de Palamós: lloc de socors
Carrer de Roses: cadira de vigilància

Carrer de Tamarit: cadira de vigilància
Carrer de Vandellòs: lloc de socors
- Qüestionari: estat de les platges. L'Ajuntament, a través de l'empresa de salvament i socorrisme, col·labora amb l'Agència Catalana de l'Aigua en la recollida d'informació diària de la temperatura, meteorologia, estat de la mar i de l'aigua, presència de meduses.

 

 

Analítiques, inspeccions i observacions


- Ajuntament: Inspeccions higienicosanitàries als quioscs de begudes i menjars i als de venda de gelats.

- Agència Catalana de l'Aigua (ACA): Analítiques de la qualitat de l'aigua de bany elaborades  quinzenalment.
Els resultats de les  últimest, en dos dels punts de mostreig, és d'excel·lent.
Els resultats estaran exposats en els llocs de socors i es podran consultar a: www.gencat.cat/aca i  www.gavaciutat.cat
- Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB): Anàlisi de sorra de la platja  quinzenal. Els resultats de les  últimes 4 temporades de les analítiques de la sorra  han estat d'òptima.
- Institut de Ciències del Mar  (ICM-CSIC): Projecte Jelly-Risk, seguiment de l'observació de meduses. L'Ajuntament de Gavà col·labora en l'obtenció de dades a través del servei de Salvament i socorrisme des de l'inici del projecte, d'àmbit europeu.

 

 

Seguretat


- Servei específic de vigilància per part de la Policia Local:dos agents de 9:00 a 20:00, amb el canvi de torn a les 14:00 hores. Aquests dos agents es mouen amb dos quads, els quals permeten la circulació per la sorra.
- El Centre Cívic de Gavà Mar és on es guarden els quads i es fan els canvis d'agents
- A més, es compta amb patrulles de la Policia durant les 24 hores i un temps de resposta de menys de 5 minuts que col·laboren estretament amb el cos de Mossos d'Esquadra, fins i tot amb patrulles de paisà.

 

 

Neteja i manteniment. PRESEC


- Neteja manual amb escombra i bufador i buidat de papereres diàriament, de 6:00 a 12:20 i de 13:30 a 19:00 amb un total de sis persones contractades específicament.
- S'actua en els carrers de trànsit rodat fins als accessos, en el passeig Marítim, en els corriols entre les dunes, en zones de vegetació (dunes), en el parc infantil i en l'skate parc.
- Neteja amb escombra mecànica diària als carrers de trànsit rodat i al passeig Marítim.
- Supervisió general de la neteja dels vials i la sorra
- Revisió i reparació del mobiliari urbà, jardineria, senyalització ...

 

Mobilitat i accessibilitat


- Accés a la platja a peu amb 24 passeres fins a la sorra.
- Dues passeres adaptades. A les prolongacions dels carrers de Palamós i Premià hi ha  accés adaptat  per a minusvàlids que arriba fins a l'aigua a través de passarel·les.
- Es disposa de servei de cadira amfíbia en el lloc de socors del carrer de Palamós.
- Línies d'autobús. A la zona de Gavà Mar hi arriben tres línies d'autobús: la línia GA1 (municipal), i l'L94 i l'L95, que pertanyen a l'Entitat Metropolitana del Transport. Les parades d'autobús estan ubicades a l'avinguda d'Europa i a l'autovia C-31.
- Carril bici senyalitzat
- Aparcament. Tots els carrers de Gavà Mar tenen aparcament lliure per a vehicles turisme.
- Aparcament adaptat per a persones amb mobilitat reduïda. Hi ha 24 places d'aparcament distribuïdes als carrers: Vandellòs,  Sitges, Llançà, l'Escala, Pals, Premià, l'Ametlla, Amposta, avinguda del Mar, Palamós.
- Aparcament de bicicletes. Hi ha 100 aparcaments de bicicletes, distribuïts per tots els carrers que donen a la platja. A més, es disposa  d'un bicibox amb 14 places a l'avinguda del Mar amb passeig Marítim.

 

Objectius

Any 2012

Consolidar distintius de qualitat de la platja (Ecoplayas)

Juny 2012

Reestructuració de la recollida de dades de l'enquesta de satisfacció de les

persones usuàries de la platja

Juny 2012

Incrementar la supervisió del servei de prevenció, salvament i socorrisme

Juny 2012

Nou lloc de socors al carrer de Palamós

Juny 2012

Aplicar el dispositiu del litoral

Juny 2012

Incrementar la vigilància al carrer de Pals

Juny 2012

Coordinació amb Mossos d'Esquadra

Juny 2012

Venda ambulant

Juny 2012

Nou mòdul de lloc de socors (model AMB)

Juny 2012

Canvi de pilones abatibles, control d'accessos

Juny 2012

Dipòsit de residus de l'AMB

Juny 2012

Millorar l'agenda d'activitats d'estiu de la platja

 

Seguiment d'activitats i millora de temes relacionats amb el càmping i

la Murtra

 

Millora de la senyalització dels llocs de socors

Juny 2012

Campanya d'asfaltat

 

Bicibox a l'avinguda del Mar

 

Ampliacio d'estacionament de motos al carrer de Palamòs amb Tellinaires

 

Renovació del 100% dels quioscs de begudes i menjars

 

Definir les accions preventives que es duen a terme a la platja

 

 

Any 2013

Consolidar distintius de qualitat de la platja                                   

Juny 2013

Consolidar l'Òrgan Gestor de platges

Juny 2013

Crear un nou protocol d'actuacions preventives

Juny 2013

Millorar la coordinació amb Creu Roja

Juliol 2013

Aconseguir una satisfacció de les persones usuàries superior a 3,5

Setembre 2014

Nou control d'accés, pilona abatible al carrer del Garraf

Juny 2013

Millorar coordinació amb l'AMB

Juny 2013

Comportament cívic a les platges i conscienciació ambiental de les

dunes

Agost 2013

Increment de l'estacionament de cotxes

Maig 2013

Increment de l'estacionament de motos

Maig 2013

Reduir les no conformitats a les inspeccions

Setembre 2013

 

 

Any 2014

identificar tots els tècnics relacionats amb Platges                                

Juny 2014

Disposar d'informes diaris

 

Disposar dels informes setmanals cada dilluns

 

Nou taller "socorrista júnior"

 

Classificar informes per tipus d'intervenció/serveis

 

Millora de qualitat de la neteja de la sorra

 

Millora de comunicació usuari-AMB-Ajuntament

 

Millora coordinació amb AMB

 

Localització punts més conflictius del moviment de sorra en els corriols entre dunes

 

Enquestes Punt d'Informació

 

Incidències Punt d'Informació

 

Emquestes Creu Roja

 

Campanya d'actuacions preventives a la platja

 

Revisió dels plànols informatius

 

Nou Punt d'Informació Gavà Mar

 

Projecte "Dunes Híbrides"

 

Programa de gestió de l'espai forestal a Gavà Mar

 

Coneguem les platges metropolitanes

 

Manteniment de la vegetació

 

Gestió dels perfils dunars

 

Mantenir la xifra de cabines sanitàries

Juny 2014

Increment places càrrega i descàrrega

Maig 2014

Senyalització dels llocs de socors

 

Millorar la documentació d'identificació de l'autorització de l'adjudicador

 

 

 

Any 2015

 

OBJECTIU

INDICADOR

FITA

RESULTAT

 

COORDINACIÓ

 

Puntuació mitja de l'Enquesta de Satisfacció

3,8

 

 

Objectius assolits/total objectius

90%

 

 

Reunions previstes/reunions realitzades

80%

 

 

Total departaments de gestió / dept. amb la informació penjada a la X

80%

 

Actualitzar organigrama i donar a conèixer la gestió

Reunions efectuades

>2 reunions

 

PREVENCIÓ, SALVAMENT I SOCORRISME

 

Número d'assistències sanitàries / temporada anterior

 

 

 

Rescat a banyistes

 

 

 

Mesures preventives dispositiu terrestre

 

 

 

Mesures preventives dispositiu embarcació

 

 

 

Actuacions per picades medusa

 

 

 

Actuacions per altres picades

 

 

 

Evacuacions

 

 

 

Temps resposta ambulància

< 4'

 

 

Servei cadira amfibia

 

 

 

Ajudes a discapacitats

 

 

 

Nombre de pulseres lliurades

 

 

 

Nombre de menors extraviats

 

 

Disposar d'informes diàris amb informació de cada lloc de socors

Fer plantilla

100%

 

Consolidar el taller "Socorriste Junior"

Núm. assistents

>15

 

SEGURETAT

 

Núm. queixes ciutadà

2

 

 

Temps de resposta

< 4'

 

 

Grau de satisfacció del servei de Policia

3,5

 

 

Número actuacions policials

 

 

Disminució dels robatoris a vehicles

Núm. robatoris 2014 > núm. robatoris 2015

 

 

Disminució de la venda ambulant

Núm.  venda ambulant 2014 > núm. venda ambulant 2015

 

 

NETEJA, MANTENIMENT I RECOLLIDA DE RESIDUS

 

Núm. queixes totals

2

 

 

Tipus de queixa més repetitiva

<2

 

 

Grau de satisfacció sobre l'estat de l'aigua de mar

>3,5

 

 

Grau de satisfacció sobre neteja de la sorra

 

 

 

Grau de satisfacció accessos sorra

 

 

 

Grau de satisfacció sobre manteniment equipaments

 

 

 

% compliment analítiques aigua

 

 

 

% compliment analítiques sorra

 

 

 

Kg residus màquines manual i papereres

 

 

 

Kg residus màquines neteja mecànica

 

 

 

Núm. partes totals  avaria (AMB)

 

 

 

Núm. partes totals  incidències (Presec)

 

 

Millora de sanitaris amb les noves concessions

4 guinguetes

75%

 

Contenidors semisoterrats amb sensors de capacitat

Núm. contenidors

>90%

 

Millorar la coordinació amb AMB

Rebuda del control quinzenal

100 %

 

Nous aparcabicis

Mapa

Mapa

 

Control de fongs

Número de controls

1

 

INFORMACIÓ

Enquestes

Núm. Enquestes fetes

150

 

Incidències Punt informació

Núm. incidències recollides

50

 

Campanya d'actuacions preventives a la platja

Nombre d'actuacions

900

 

Revisió dels plafons informatius

Revisió de dades

Incloure jocs infantils i novetats

Fet

Ok

GESTIÓ MEDIAMBIENTAL I HIGIENICO-SANITÀRIA

 

Núm. incidènies ambientals a la sorra

< 2 temporada

 

 

Número d'incidències ambientals a l'aigua

<2 temporada

 

 

Kg residus de papereres respecte núm usuaris

< 2% any anterior

 

 

Kg residus de màquines neteja de platges

 

 

 

Informe d'aigua negatiu

Excel·lent

 

 

Informe de sorra negatiu

Òptima

 

 

Núm. d'actuacions per meduses

Ñ respecte altres anys

2012 » 2013

 

Núm d'actuacions per al·lèrgies

Ñ respecte altres anys

2012 » 2013

Projecte "Dunes Híbrides"

Indicadors AMB

 

 

Programa gestió espai forestal a Gavà Mar, zona Tellinaires

Parcel·les gestionades

5%

 

Coneguem les platges Metropolitanes

Número d'alumnes que fan el taller

>50 alumnes

 

Aplicar les mesures de l'estudi "Proposta  per al redisseny de solucions tipus per estabilitzar les platges del municipi de Gavà"

Propostes implantades

Mínim 1

 

Estudi de les orquídies de Gavà (zona litoral)

Fer estudi

Fet

 

Manteniment de la vegetació dunar

m2 espècies retirades

 

 

Junts Fem Barri "Senyalització de les dunes"

Fer-se

Fet

 

Seguiment del núm. de descàrregues de la depuradora Gavà-Viladecans

Núm. descàrregues

 

 

Augment de les cabines sanitàries a la platja

 

 

 

ACCESSOS I MOBILITAT

 

Quèixes

 

 

 

Incidències

 

 

Bicicletes elèctriques

Disposar de bicis

>2

ok

Millora de l'accessibilitat a les parades d'autobusos

Número de parades existents

Número de parades millorades

50%

 

Ampliació de les places d'aparcament

12-15 places

12-15

 

Reforçar pilones

Número de pilones

 

 

CONCESSIONS

 

Conformitat dels requisits documentals

100%

 

 

Conformitat en els requisits d'informació a la persona usuària

100%

 

 

Conformitat en el règim de funcionament

100 %

 

 

Condicions higienicosanitàries

100%

 

 

Conformitat en controls "on line"

100%

 

 

Núm.  incidències referents a l'explotació de la concessió

< 5 incidpencies/mes

 

Incorporació de lavabos addicionals a les guinguetes de begudes i menjars

Núm de guinguetes amb nous lavabos

<2

 

Incorporació d'escomeses noves de llum, aigua i clavegueram a les guinguetes de begudes i menjars

Núm. de guinguetes amb noves escomeses

<2

 

Comunicació d'Activitat de temporada al departament d'Activitats de l'Ajuntament

Núm. d'activitats

50%

 

 

 


Consulta la carta de serveis aquí

L'alcaldessa
Seu electronica
webs municipals