Gavà és  un dels 13 municipis del Baix Llobregat que acull la prova pilot perquè els escúters per a persones amb mobilitat reduïda utilitzin la xarxa de transport metropolità.

La prova pilot té per objectiu afavorir l'accessibilitat i l'autonomia de les persones amb discapacitat i mobilitat reduïda en els seus desplaçaments, tot preservant la seguretat del conjunt dels usuaris dels vehicles de transport col•lectiu.

El juny del 2017 va engegar la prova pilot, que el setembre del 2019 s'ha ampliat incorporant més transports públics on poden accedir amb escúter, més municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona que fan la prova pilot i més models d'escúters homologats

Es preveu la continuïtat de la prova pilot fins que s'aprovi el nou Codi d'Accessibilitat, que incorporarà amb rang legal les condicions d'accés als transports públics amb efectes generals. Una comissió integrada per representants dels operadors i les institucions signants del conveni s'encarrega del seguiment.
 
L'acreditació per accedir al transport públic és un carnet individual i una placa numerada de color lila, que s'ha de col·locar de forma visible a l'escúter.

 

Requisits

. Estar empadronat en un dels següents municipis: Badalona, Barcelona, Castelldefels, Cornellà de Llobregat, El Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Gavà, l'Hospitalet de Llobregat, Molins de Rei, Montcada i Reixac, Montgat, Sant Adrià de Besòs, Sant Boi de Llobregat, Sant Climent de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Santa Coloma de Gramenet, Santa Coloma de Cervelló, Tiana, Viladecans.

. Disposar de la valoració de la Generalitat de Catalunya que acredita la discapacitat i tenir el barem de mobilitat reduïda. En cas de no tenir el barem de mobilitat reduïda, patir alguna malaltia que limiti la mobilitat i acreditar-ho a través d'un informe mèdic del servei públic de salut

. Fer servir un escúter que compleixi els requisits tècnics fixats per la Generalitat de Catalunya. Els models admesos són:

         ADAS/DRIVE (4 rodes) - Mercury / Prism

  •  
  • ADAS (4 rodes) – Eclipse / Eclipse plus
  • ADAD (4 rodes) – Gogo Lx
  • APEX (4 rodes) – Confort
  • CTM (3 rodes) – H320
  • CTM (4 rodes) – H360
  • OBEA (4 rodes) – Greco
  • TEYDER (4 rodes) – Le Mans II
  • TOTAL – CARE (4 rodes) – Tenerife
  • VERMEIREN (4 rodes) – Venus
  • ADAS (4 rodes) – Veo
  • ADAS (4 rodes) – Victory
  • INVACARE (4 rodes) – Colibrí
  • INVACARE (3 rodes) – Leo
  • INVACARE (4 rodes) – Leo
  • LIBERCAR (4 rodes) – Urban
  • SUNRISE (4 rodes) – Pearl
  • SUNRISE (4 rodes) – Sapphire
  • TRAVELSCOOT (3 rodes) – Normal Deluxe
 
Tràmits

La sol·licitud de l'acreditació es realitza al Servei d'Atenció al Públic de l'Institut Municipal de Persones amb Discapacitat, al carrer València, 344, planta baixa, de Barcelona.

Horari: de dilluns a divendres de 9 a 14 h i tardes en hores convingudes.
Més informació o cita prèvia al telèfon 93 4 132 775 o al correu electrònic sap@bcn.cat
 
Observacions 
Als escúters aprovats se'ls aplicaran els mateixos preceptes del Reglament de Viatgers que es refereixen a les cadires de rodes:
Estaran autoritzats a pujar per la porta central dels autobusos, o per la segona en el cas dels articulats de quatre portes, perquè puguin utilitzar la rampa d'accés tant a l'entrar com al sortir.A l'interior dels autobusos, dels tramvies i del metro s'hauran de situar a l'espai reservat per a cadires de rodes.
Com les cadires de rodes, s'hauran de col·locar en el sentit contrari a la marxa, recolzats en el respatller i amb els frens posats.És obligatori l'ús del cinturó de seguretat.
En els viatges en el TRAM, es permet dos escúters per tramvia, en els espais reservats per a persones amb mobilitat reduïda
 
La prova pilot és possible gràcies al conveni de col·laboració signat pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, l'Institut Municipal de Persones amb discapacitat de l'Ajuntament de Barcelona, l'Àrea Metropolitana de Barcelona i Transports Metropolitans de Barcelona.

 

 

 

 

L'alcaldessa
Seu electronica
webs municipals